Neven Mihić - vrhunski kostimograf Dubai zamijenio Osijekom

Nova glazbena premijerna sezona HNK u Osijeku otvorena je operom Georgesa Bizeta - Carmen. Redatelj i scenograf je Kobie van Rensburg, a kostime je radio Neven Mihić, kostimograf rođen u Dalju, kojeg je profesionalna karijera odvela u Dubai. U Ujedinjenim Arapskim Emiratima predaje dizajn na tamošnjem Američkom sveučilištu. Uoči premijere zavirili smo u krojačnicu osječkog HNK, doznali kako nastaju kostimi i kako se izvođači pripremaju za nastup.

Bliski istok Neven je privremeno zamijenio rodnom Slavonijom. U glasovitoj krojačnici osječkog HNK za mladog kolegu imaju samo riječi hvale. 

"Maštovit, kreativan, snalažljiv. Jako brzo reagira na novonastale probleme i situacije koje stvarno u najkraćem mogućem vremenu riješimo", ističe krojačica HNK Osijek Vlasta Malešević.

I u kazalištu je vrijeme novac, ali i mjerilo nečijeg uspjeha. Nevenova mladost, kažu, velika je prednost u poslovima koji uz kreativnost iziskuju i mnogo energije.

Jedan od kostimografa mlađih, ali u vrhu hrvatske kostimografije. Do sad smo četiri projekta radili i svaki je ispao savršen tako da sve naj, naj", kaže voditelj krojačnice HNK Osijek Zvonko Majdiš

Rad na operi Carmen posebno je zahtjevan. Osmišljeno je 250 kostima za čiju su izradu korišteni i materijali iz Dubaija.

"Gledajte Carmen je jedna od najboljih i najljepših opera ikad napisanih, tako bar kaže povijest. I tko stavi Carmen na repertoar, samim tim ne može pogriješiti, ističe ravnatelj opere HNK Osijek ravnatelj opere HNK Osijek Filip Pavišić.

A nepogrešive su bile i Nevenove zamisli o dizajnu kostima glavnih junaka.

"Ja sam oduševljena Nevenovim kostimima. On je zaista obogatio scenu, pomogao meni da kao Carmen iznesem onakvu Carmen kakvu ja želim iznijeti na scenu, poštujući redateljeve želje, kako želi da ta Carmen izgleda, on želi da je Carmen dopadljiva publici, da se publika ne boji nje, da se nekako počne suosjećati s njom, da je zavoli, da je shvati kao ženu, ali Neven je tim svojim bogatim kostimima, lijepim, tradicionalnim, zaista doprinijeo da se scena podigne, da izgleda bogato, i mislim da će se publici jako svidjeti i jako sam sretna", rekla je Irena Parlov koja glumi Carmen.

Bila riječ o baletu ili operi, svi se slažu da dobar kostim može uljepšati svaki pokret, ali vrijedi i obrnuto.

Definitivno ono što je nama najbitnije, a to je da se i ugodno osjećamo u njima i da nam daju još veći podstrek da što bolje odglumimo, otpjevamo i odradimo cijelu predstavu, tako da hvala Nevenu, ističe Domagoj Dorotić, u predstavi Don Jose.

Zato u krojačnici nije problem ostati dulje ili se pak zavući među mnogobrojne skice na katu. U kazališnom se fundusu uvijek može pronaći kakav novi vizualni detalj. 

"Mislim da se s kostimografijom mogu bolje izraziti. Jer mislim da je veliko zadovoljstvo kad vi obučete, odnosno, kreirate kostime za jednu ovako veliku predstavu onda vi gledate vaše djelo i, zapravo, moj dizajn, moj osjećaj za kostim, tako da mi mislim to je i reflekcija mojeg osjećaja, moje vizure na predstavu, tako da mi je drago da sam ponovno surađivao s osječkom operom", ističe kostimograf, scenograf i modni dizajner Neven Mihić.

Iako je kazališnu karijeru započeo plesom, kostimografija je Nevenova prva ljubav. U svom je poslu mnogima uzeo mjeru, no skromno poručuje da se uskoro mora posvetiti fakultetskim obvezama u Dubaiju. Osječkoj publici pak preostaje da uživa u kapitalnom djelu Georgesa Bizeta, čijoj će emotivnoj priči bez sumnje pridonijeti i razigrani kostimi Nevena Mihića.