Francuska glazba šarmirala sve u HGZ-u

Trećim koncertom svog koncertnog ciklusa Sfumato, nazvanim Chant français, Zbor Hrvatske radiotelevizije (HRT) pod ravnanjem Marca Korovicha uz Hrvatski barokni ansambl, oduševio je sinoć sve koji su hladnu zagrebačku večer odlučili provesti u Hrvatskom glazbenom zavodu (HGZ).

Marc Korovitch (1987.) stručnjak je za francusku zborsku glazbu; kao traženi dirigent, redovito surađuje i sa Zborom Francuskog radija te je prvi u nizu ovosezonskih gostujućih dirigenata iskustvom vezanih uz radijske zborove. Korovitch je diplomirao muzikologiju te se specijalizirao za zborsko dirigiranje na Sveučilištu Sorbonne u Parizu. Diplomirao je i orkestralno dirigiranje na École Normale de Musique u Parizu te zborsko dirigiranje na  Conservatoire à Rayonnement Regional de Paris. Magisterij iz zborskog dirigiranja stekao je na Haute École de Musique u Ženevi. Godine 2011. postao je najmlađi dirigent koji je surađivao s ansamblom Concerto Köln. Radio je i s ansamblima kao što su Berliner Sinfonietta, Simfonijski orkestar Grenlanda, zbor i orkestar iz Kinshase, Haški komorni orkestar. Redovito surađuje s Orkestrom Colonne iz Pariza i Crnogorskim simfonijskim orkestrom. Djeluje kao šef dirigent Jeune Choeur de Paris te od 2013. surađuje sa SWR Vokalnim ansamblom Stuttgart, s kojim je snimio Daphnis et Chloé M. Ravela. Surađuje i sa Zborom Accentus i Zborom WDR-a iz Kölna održavajući turneje, radijske nastupe, snimanja, pripreme i a cappella koncerte. Od sezone 2018./2019. je šef-dirigent Zbora Švedskog radija.


                                                     Marc Korovitch (Foto: Marija Štilinović/HRT)

Na programu je bila francuska glazba različitih epoha. U prvom djelu Zbor HRT-a pod ravnanjem maestra Korovicha izveo je motete Francisa Poulenca (1899. - 1963.); Salve Regina, za mješoviti zbor a cappella te dva od Četiri moteta za božićno vrijemeQuem vidistis, pastores, dicite i Videntes stellam. Francis Poulenc, poznat i kao član poznate Groupe des Six, smatrao je kako je 'unio najbolji i najiskreniji dio sebe' u svoj sakralni zborski opus, te kako mu se čini da je 'na tom području doista stvorio nešto novo'. Na najbolji način pokazao je to Zbor koji je za nadahnutu izvedbu bio nagrađen toplim pljeskom gotovo popunjenog HGZ-a, koji je kao prostor oduševio francuskog dirigenta: Oduševljen sam kvalitetom ove dvorane! Tako je fantastična! Mogu samo sanjati da ju imamo u Parizu! Imamo velike dvorane koje su fantastične, ali ova akustika u kojoj možete čuti odjek, zvuči pomalo poput crkve…


                              Zbor HRT i Hrvatski barokni ansambl (Foto: Marija Štilinović/HRT)

U drugom dijelu koncerta se na pozornici zboristima pridružio i Hrvatski barokni ansambl (HRBA) te su zajedno izveli Misu za 8 glasova i instrumente  (Messe à 8 voix et 8 instruments) francuskog baroknog skladatelja Marca-Antoinea Charpentiera (1643. - 1704.). Osam glasova i osam instrumenata zapravo su dvostruki zbor i dvostruki ansambl, uz basso continuo. Iako na pozornici nije bilo dvostruko više pjevača nego u prvom dijelu, moglo se čuti dva zbora koja se odlučno nadopunjavaju. Moram reći da je zbor zaista jako dobar, kazao je o zboru HRT-a u razgovoru s urednicom Hrvatskog radija, Zrinkom Matić, maestro Korovich. Ono što je za mene bilo važno jest da promijenim zvuk za Charpenitera … da bude puno izravniji, s više boje, laganiji i svjetliji. Kod baroknog zvuka radi se ponajviše o artikulaciji. Sve mora biti vrlo brižno oblikovano i užurbano, s puno energije. Jedna od posebnosti Charpentierove Mise je ta da je napisana za dva zbora. Imate dva zbora koji jedan drugom odgovaraju, katkad jedan pita, drugi odgovara, ali katkad je taj odgovor nešto neočekivano, i prvi mora pitati više, da bi dobio odgovor…  U HGZ-u su Zbor HRT-a i HRBA zvučali vrlo bogato – ne kao maleni ansambli za baroknu glazbu, nego doista kraljevski moćno. Francuski barokni stil bio je takav – bio je to težak stil, težak zvuk, uvijek… Ja ne volim te male, slabašne barokne ansamble. Meni se sviđa kad barokni ansambl, čak i kada ih je samo 13, svira kao da ih je dvostruko više. Mislim da je to dobro. Stvorili smo vrlo velik, moćan oblik, zvuk, balans i frazu u zboru i orkestru, istaknuo je maestro Korovich.


Solisti Zbora HRT-a: Monika Cerovčec, Tomislav Meštrić, Franko Klisović, Želimir Panić, Andro Bojanić, Martina Borse, Daniela Perosa i Mladen Klepo (Foto: Marija Štilinović/HRT)

Svojom interpretacijom istaknuli su se i solisti Zbora – sopranistice Monika Cerovčec i Daniela Perosa, altistica Martina Borse, Franko Klisović koji je također pjevao alt dionicu, tenori Andro Bojanić i Želimir Panić te basovi Tomislav Meštrić i Mladen Klepo. Publika u dvorani svojim je srčanim i upornim pljeskom izmamila i dodatak – još jedno izvođenje završnog dijela Glorije 'Cum Sancto Spiritu, in gloria Dei Patris'  koje je nagrađeno ovacijama.



Izravni prijenos
urednice Zrinke Matić mogao se pratiti na Trećem programu Hrvatskoga radija (HRT – HR3) kao i putem mobilnih, telefona, tableta i računala na platformi HRTi, a prije koncerta i u kratkoj tehničkoj stanci mogao se čuti i razgovor s maestrom Korovichem. Snimku koncerta, narednih sedam dana, možete poslušati u Slušaonici  Hrvatskog radija.