NTC sustav učenja prilagođen je novim generacijama

Uskoro će i u Rijeci zaživjeti NTC, sustav učenja koji se već provodi u 28 zemalja. Osmislio ga je dr. Ranko Rajović, a kao što sam kaže, sustav je kombinacija neurofiziologije i pedagogije. Cilj mu je kroz igru jačati djetetov IQ, koji je u srednjoj Europi, kaže dr. Rajović, u zabrinjavajućem padu.

"Djeca dođu u školu gdje ne mogu sjediti, ne mogu pratiti nastavu, a Amerikanci su došli do zapanjujućeg saznanja da se novim generacijama jedan dio mozga čak i anatomski promijenio. Naravno da su tome kumovale nove tehnologije, ali i neprimjeren odnos roditelja i odgajatelja u predškolskoj fazi, koja je najvažnija za razvoj intelektualnih sposobnosti", tumači dr. Ranko Rajović i navodi primjer: polovica djece u srednjoj Europi neće moći, kad položi dlan na ravnu plohu, podići samo četvrti prst - odnosno, podići će ga skupa s petim.

To znači da dio mozga zadužen za podizanje tog prsta uopće nije razvijen, tumači naš sugovornik. "Fina motorika je veoma važna za razvoj intelektualnih sposobnosti. To su još davno uočili Kinezi, čija su djeca u prednosti jer uče slikovno pismo, i to na način da dok čitaju razmišljaju i povezuju pojmove. Na primjer, ako nacrtaju planinu i vatru zajedno, to čitaju kao "vulkan", dok mi čitamo a da često ne znamo ni što smo pročitali", kaže.

Navodi kako roditelji često iz velike ljubavi prema djeci rade veliku štetu - primjerice, zbog straha da dijete ne padne i ne ozlijedi se, sprječavaju ga da trči, vrti se, skače i time testira granice, što je također važno za razvoj mozga. "U Barceloni su u neke osnovne škole baš zbog toga slikovnog pisma uveli kineski jezik kao predmet. A ja kažem, što će nam kineski, imamo mi svoje simbole i znakove! Djeca pamte zastave i aute, pa onda možemo povezivati Fiat - Italija i tako dalje", navodi dr. Rajović i ističe kako je važno da sve bude kroz igru - jer ako djetetu kažete da što mora napraviti, ono to sigurno neće učiniti.

Uskoro će zainteresirani pedagozi, ravnatelji i učitelji moći proći praktičnu edukaciju s kojom će u školama provoditi NTC sustav učenja, najprije s darovitim učenicima, koji bi onda svojim vršnjacima trebali pomoći u razvijanju intelektualnih sposobnosti, i to će za darovitu djecu biti besplatno.