Na snimanju albuma Tamare Obrovac

Prošle godine obilježeno je sto godina otkako je snimljena prva jazz ploča. Od tada pa do danas upravo su studijske snimke, a ne jazz koncerti, bile prava osnova za proučavanje jazza.

Malo tko imao je sreću slušati uživo svoje najdraže glazbenike, no zato je mnogo lakše, pogotovo danas, uz najmoderniju tehnologiju i protok informacija, domoći se gotovo bilo koje snimke, bilo kojeg glazbenika čijem se opusu želimo posvetiti.

Kada su se Tamara Obrovac i njezin TransHistria ansambl s Jazz orkestrom Hrvatske radiotelevizije nakon sjajnog zajedničkog koncerta u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu povukli u studio Bajsić, u zgradi HRT-a na Prisavlju, u četiri su dana snimili materijale posebno priređene za zajednički album.

No, album snimanjem nije gotov, postprodukcija tek slijedi. Valja odabrati najbolje snimke, ujednačiti ih i sklopiti potpunu zvučnu sliku. Prvotne zamisli skladatelja, glazbenika i aranžera u svoje ruke preuzimaju majstor tona i glazbeni producent i cjelinu dovode do savršenstva. To su nagrađivani, priznati profesionalci, specijalizirani upravo za tu vrstu posla. Sve to bilo je moguće izvesti jedino u studiju Bajsić, potpuno profesionalno opremljenom tonskom studiju na HRT-u.

Jazz glazbu nemoguće je fiksirati notnim zapisom, izvedba je ono što supstancijalno čini u jazz glazbi razliku, no upravo je snimka, studijski zapis, koliko god ostao lišen među ostalim i onog što zovemo pravom na pogrešku, ono što nam ostaje, trajni zapis, jedino na čemu se može temeljiti prava povijest jazza, materijal za vječnost.

Pogledajte uvodne minute emisije Svijet jazza koja je zabilježila snimanje novog albuma Tamare Obrovac i suradnika, a emisiju u cijelosti potražite na multimedijskoj usluzi HRTi te pratite na Facebooku: