Hrvatski youtuberi - 'Ako škola zašteka, više ne mogu raditi za nas'

Milenijalci kao najpoželjnije zanimanje navode: youtuber i influencer. Roditelji na to kolutaju očima i odmahuju rukom. Je li to uopće zanimanje ili samo pomodni trend? Može li se od toga u Hrvatskoj živjeti? Kako napraviti klasični poslovni plan, analizu isplativosti ulaganja, izračunati operativni protok novca?

"Youtuberi su prosječni adolescenti i kreatori nekakvog sadržaja. Oni svoju kreativnost pokazuju na internetu", kaže za emisiju Druga strana Matej Lončarić, direktor projekta Joomboos.

"Mi u Hrvatskoj  još uvijek nismo na svjetskim standardima", dodaje i pojašnjava kako je u Americi  trend počeo prije sedam godina, kada je Youtube "startao" i kada se odmah mogao monetizirati sadržaj. "U Hrvatskoj je ekstaza Youtubea krenula prije dvije godine kada su nastali prvi kreatori i kada se moglo početi živjeti od toga", kaže.

"Ako se čovjek u Hrvatskoj bavi Youtubeom i Instagramom strastveno cijeli dan, od toga se može živjeti - i to jako dobro", ističe. "U Americi sva monetizacija Youtuberima ide preko Googla, a u Hrvatskoj novac dolazi preko sponzora koji se žele vezati za mlade zato što su uvidjeli da jedino preko mladih mogu doći do ciljane publike", govori Lončarić.

Upozorava i kako je vrlo teško postati zvijezda YouTubea, zato što moraš svaki dan snimiti video, montirati ga, znati što želiš s tim - i na kraju, neophodna je strast. U sklopu svog projekta okupljaju youtubere, ali imaju takav kodeks da ako škola "zašteka", više ne mogu raditi za njih. "Uvijek školu stavljamo na prvo mjesto", rekao je Lončarić.

Cijeli razgovor pogledajte na snimci emisije Druga strana koju možete gledati srijedom na HRT4 u 20.05: