Opus slikara Kirszenbauma prvi put u Hrvatskoj

Prvi put u Hrvatskoj retrospektivnom izložbom u muzeju Mimara predstavljaju se djela poljskog umjetnika Jechezkiela Davida Kirszenbauma. Veliki židovski slikar rođen je u Poljskoj 1900., a svoj je životni put završio u Parizu 1954. godine.

Težak je bio Kirszenbaumov životni put, prepun tragičnih zbivanja koja su mu odredila sudbinu, ali i umjetnički izričaj - iz Njemačke gdje studira slikarstvo, pred nacistima bježi u Pariz, ali sigurnost je kratkog vijeka - nacisti ga zatvaraju u francuske radne logore, supruga i dio obitelji ubijeni su u koncentracijskim logorima. Uništavaju i njegovih 600 djela pohranjenih u pariškom atelieru.

Preživjeli dio obitelji tek naknadno dolazi do saznanja da je riječ o velikom slikaru - pranećak Nathan Diament krenuo je u mukotrpnu potragu za njegovim djelima, i uz mnogo upornosti nalazi ih posvuda. Skuplja relevantnu zbirku ulja na platnu, akvarela, crteža, karikatura - šezdesetak ih sada predstavlja u Zagrebu.

Formirao se u dvama važnim umjetničkim središtima: u Njemačkoj, gdje upoznaje ekspresionizam i kubizam, te u Parizu, gdje otkriva impresionizam. Mislim da je ta mješavina stvorila velikog slikara, i ta su razdoblja prepoznatljiva na izložbi. Gotovo su sve ove slike u posjedu obitelji. Ona koja prikazuje Mesiju je moja i veoma je važna za njegov opus jer, usprkos teškom životu, često slika Mesiju koji predstavlja nadu. Do kraja života je bio optimist i govorio da uvijek ima nade,  kaže Nathan Diament.

Zagrebu je pripala posebna čast jer upravo iz Mimare izložba kreće na put po svijetu: u Njemačku, zatim u Pariz, a vjerojatno će završiti u Americi.

Ta vrhunska umjetnost ne samo da je prvi put prezentirana u Mimari, nego je jedna od rijetkih prezentacija Kirszenbaumovih djela po Europi nakon 50 - 60 godina,  ističe ravnateljica Muzeja Mimara mr. sc. Lada Ratković-Bukovčan.

Nathan Diament i dalje je posvećen svojem cilju i ne posustaje u istraživanjima - jer pitanje je koliko je još nepoznatih Kirszenbaumovih djela pohranjeno u galerijama i privatnim zbirkama diljem svijeta.
Izložba u zagrebačkom Muzeju Mimara ostaje otvorena do 3. veljače 2019. godine.