Hranom protiv stresa

Moderan način života često sa sobom nosi i određenu razinu stresa. Mnogi tada posegnu za pronalaskom raznih načina opuštanja i ublažavanja stresnih čimbenika, a jedno od rješenja svakako se krije i u hrani, namirnicama koje pomažu smiriti naše tijelo.

- Obzirom da stres uzrokuje nekoliko neželjenih posljedica našem organizmu, postoje namirnice koje mogu ublažiti stres. Odnosno, postoje određeni nutrijenti koji ublažavaju reakcije na stres našeg organizma. Naprimjer, reakcija na stres je povišena razina šećera u krvi, povišeni krvni tlak, a stres uzrokuje i promjene u metabolizmu, odnosno apsorpciji određenih hranjivih tvari - rekla je nutricionistkinja Sanja Jelušić.

- Sam stres je naše mentalno stanje, nešto što mi sami izazovemo. Naravno da ako isto vrijeme jedete i konzumirate hranu koja je nezdravija – pijete puno kave, pijete energentske napitke, pijete puno alkohola, pušite, naravno da ćete stvarati organizmu još veći stres od onoga što postoji - kaže nutricionistkinja Alma Bunić.

U borbi protiv stresa, saveznici su i odabrane vrste mesa i mliječnih proizvoda. Iako je čokolada, ali ona tamna, dobra namirnica za smanjenje stresa, sa šećerima i ugljikohidratima treba biti oprezan.

Za ublažavanje stresa, svakako bitni savjeti – ne preskačite obroke, unosite manje količine kofeina i alkohola i pokušajte što je više moguće jesti zdravije i pravilnije.