Dalmatinska janjetina kao brand
Dalmatinska janjetina postaje brend - gotova je izrada specifikacije za dobivanje oznake izvornosti. Projekt je ujedinio stočare iz tri dalmatinske županije, uzgajivače autohtone pramenke. Tajna posebnosti njezina mesa leži u biljkama s pašnjaka na kojima borave.
Bleji se po našim brdima i pašnjacima od prapovijesti. Godine 1808. u Dalmaciji se uzgajalo više od milijun ovaca. Dokazan je i utjecaj podneblja i hrane na kvalitetu mesa.
Zaštita i brendiranje donose niz koristi. I za gurmane - jer znali bi što kupuju, ali i za uzgajivače. Specifikacija će za ovčare biti sveto pismo. Ako žele oznaku - dalmatinska.
Unificirat će se put od tora do klaonice, a odstupanja neće praštati.
- Vodit će se evidencija ishrane, evidencija težine tih janjadi. Oni se vode baš u klanionice koje će biti za to predviđene, rekla je Marijana Vujasinović, predsjednica Udruge ovčara i kozara Dalmacija.
Oznaka izvornosti plus je i za sirare. Iako - kažu - tržište ih već poznaje. Sirevi su naime ekstra tražena roba - učas se sve rasproda.
Pečena je janjetina gastronomska ikona. Na ražnju se vrti u šibenskom kraju - već 8 tisućljeća. Uz poticaje stočarima, oznaka izvorosti - dodatni je adut. Za brojnija stada!
Vijesti HRT-a pratite na svojim pametnim telefonima i tabletima putem aplikacija za iOS i Android.
Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram i YouTube!