Oprez - gomila zavaravajućih reklama

Bilo da pregledavate TV kanale, prelistavate novine ili ste na internetu - reklame i oglasi iskaču odasvud. Obitelji Nazarević za oko je zapela reklama u novinama u kojoj specijalist preporučuje aparat za uši. Kako su naši sugovornici imali problema sa sluhom, odmah su ga naručili. No aparat je, kažu, neupotrebljiv, a prodavatelj se više ne javlja.

Asistent sluha Audisin Maxi Ear Sound. To je naziv proizvoda koji je Milan Nazarević telefonski naručio za svoju suprugu Milku, nakon što je reklamu vidio u novinama.

Čim je uređaj stigao poštom, Milka je shvatila da uređaj ne odgovara njezinu uhu. Proizvod su pokušali vratiti odmah. Nazvali su broj za narudžbu, no operator im nije dao adresu za povrat, već samo mail kontakt.

I mi smo pokušali saznati kako se proizvod može vratiti. Također, zanimalo nas je ime i sjedište tvrtke. No, upućeni smo samo na mail adresu.

Nazvali smo i kontakt-automat. Nije nam ponudio opciju povrata proizvoda. Već samo kontakt-adresu. Adresa je sljedeća: Global group LLC Reverse Logistics, Hlodna 64, 00872 Warsawa, Poljska.

S problemom Milana i Milke Nazarević zato smo upoznali društvo za zaštitu potrošača.

Ovakih i sličnih slučajeva ima mnogo, a većina izigranih kupaca treće je životne dobi.

Na problem neprovjerenih medicinskih pomagala upozorava i struka. Uređaj poput slušnog aparata valja rabiti samo uz savjetovanje s liječnikom, poručuju.

Različiti neprovjereni proizvodi reklamiraju se posvuda oko nas. Iako je tržište regulirano, državni aparat često je prespor u sankcioniranju onih koji pokušavaju zaraditi na prodaji takvih proizvoda. Pri naručivanju zato treba biti oprezan. Novac nije uzalud potrošen ako trošak zaista može pridonijeti zdravlju.

Našim sugovornicima u ovom slučaje ne prostaje drugo nego slučaj prijaviti mjerodavnoj inspekciji koja bi morala promptno reagirati kako bi se zavaravajućim reklamama stalo na kraj.