Mršavljenje bez torture

Debljina nije samo estetski problem, nego i zdravstveni poremećaj koji  pridonosi razvoju  kroničnih bolesti, osobito bolesti srca i krvnih žila, te šećerne bolesti tipa 2. Svjetska zdravstvena organizacija procjenjuje da će do 2025. godine 50 posto svjetskog stanovništva biti debelo.

Prema podacima Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo u Hrvatskoj čak 64,1% muškaraca i 54% žena ima prekomjernu tjelesnu težinu, dok je podjednako 22,3 % pretilih muškaraca i žena. Procjena uhranjenosti djece pokazala je da je pravilno uhranjeno oko 70 % djece, dok je povećanu tjelesnu težinu imalo 11% djece, a pretilo je bilo 5,2% djece.

Pogledajte razgovor s doc. dr. sc. Sanjom Klobučar Majanović, voditeljicom Dnevne bolnice za endokrinologiju, dijabetes i bolesti metabolizma u KBC-u Rijeka i Ivanom Portolan Pajić, zamjenicom pročelnika Gradskog ureda za zdravstvo.  





Što je debljina, bolest ili niz loših navika, koje dovode do zdravstvenih poremećaja bilo je riječi u emisiji Dobro jutro, Hrvatska u rubrici "Imam problem". Jedna od najčešćih, ali i najtežih odluka je ona o mršavljenju. Kako biti uspješan u tome provjerila je Mirela Micek. Njezine sugovornice uspješno su skinule 60 i više kg.

S 28 godina i 155 kilograma Hana Božićević suočila se s depresijom i nizom zdravstvenih problema. Za prekomjernu težinu krivac je, kaže, genetika ali i ona sama jer je probleme rješavala prejedanjem. Na program mršavljenja odlučila se prije godinu dana. U moru dijeta Hana je uspijevala izgubiti najviše 10, 20, kilograma no oni bi se vraćali poput bumeranga. Godinu dana prakticira Vitadu - individualizirani program mršavljenja temeljen na proteinskoj prehrani i ciljanoj tjelovježbi. Kilogrami se ne vraćaju.

Nema tajne - treninzi čine 20 posto, 80 posto je prehrana

Hana je svjesna da je pretilost bolest, a zdravo mršavljenje dugotrajan i mukotrpan proces. Svjesna je toga i njezina trenerica fitnesa Jelena Putnik. U ožujku prošle godine težila je 130 kilograma, danas ima 60 manje. Pomaže ljudima poput Hane koji žele smršaviti uz pomoć - metaboličkog treninga. Većina dijeta je, upozorava Jelena, restriktivna i kratkoročno učinkovita. Mršavi se iz mišićne mase, a ne iz masnih rezervi. Ako se nešto i postigne, to je većinom kratkoročno i s jo-jo efektom. Ono čega se tijelo odrekne, nakon dijete često dvostruko nadoknadi.