Hrvatske umjetničke popijevke prvi put u svjetskoj distribuciji

Nosač zvuka 'Das Kroatische Kunstlied - Hrvatska umjetnička solo popijevka', kojeg su snimile mezzosporanistica Nataša Antoniazzo i pijanistica Mia Elezović, u izdanju njemačke diskografske kuće 'Bella Musica' i u distribuciji Naxosa, prvo je predstavljanje takvog materijala na svjetskoj diskografskoj sceni.

Album sadrži umjetničke solo popijevke 19. stoljeća i moderne, a program je odabran u suradnji s akademkinjom Koraljkom Kos, muzikologinjom koja je jedan od najvećih autoriteta i poznavatelja te vrste glazbene literature u Hrvatskoj.

Umjetnica Nataša Antoniazzo ima divan dar da stvari vidi na nov način -  u popijevkama je našla 'novi sloj', posebice u Zajčevom 'Viru' - i ima smisla za dramatične akcente, humor i liriku tako da je otvorila široku lepezu emocija,  ističe akademkinja Kos koja se nada da će i drugi umjetnici posegnuti za još neotkrivenim biserima hrvatskih skladatelja.

Nosač zvuka sadrži 16 pjesama hrvatskih skladatelja  - počinje popijevkom Ferde Livadića 'Kamena djeva' na stihove Antuna Mihanovića, slijede skladbe Ivana Padovca, Vatroslava Lisinskog, Franje Krežme, Ivana pl. Zajca i Dore Pejačević, a završava s tri popijevke Blagoja Berse. Popratna knjižica uz CD donosi i originalne tekstove uglazbljenih pjesama, od kojih su neke na hrvatskom, a neke na njemačkom jeziku.

Antoniazzo i Elezović prve su koje su na svjetskoj diskografskoj sceni kronološki predstavile hrvatske skladatelje 19. stoljeća i moderne s takvim antologijskim presjekom, istaknuto je na nedavnom predstavljanju izdanja u Zagrebu.

Svjetsku distribuciju albuma preuzela jedna od najvećih svjetskih tvrtki te vrste - Naxos te je od kraja siječnja dostupan na svjetskoj diskografskoj sceni ozbiljne glazbe i na najvećim internetskim platformama.

U 'Bella Musici' bili su jako zadovoljni njihovim ranijim albumom pa su hrvatskim umjetnicama ponudili daljnju suradnju: Kad sam im predložila solo popijevke hrvatskih skladatelja, odmah su bili zainteresirani jer tako nečeg na tržištu nema pa su pretpostavili da će takav album privući i pažnju muzikologa, osobito nakon što je Hrvatska postala članica Europske unije,  napominje Nataša Antoniazzo.

CD 'Das Kroatische Kunstlied - Hrvatska umjetnička solo popijevka' objavljen je pod etiketom Antes Edition, koja je namijenjena promoviranju mladih umjetnika i posebnih projekata poput ovog, spomenute tvrtke, i to je drugi puta da  Antoniazzo i Elezović surađuju s tom njemačkom izdavačkom kućom.

Prvi zajednički CD objavile su 2016. u istoj ediciji pod nazivom 'Mignon' s njemačkim umjetničkim solo popijevkama, Liedom, Taj album izbor je solo popijevki koje su Beethoven, Schubert, Schumann, Liszt, Čajkovski, Wolf i Berg skladali na pjesme Johanna Wolfganga Goethea koje veliki pisac u svom romanu Godine naukovanja Wilhelma Meistera stavlja u usta djevojke koja utjelovljuje sve čežnje, snove i ideale romantizma.

Dugogodišnje suradnice Nataša Antoniazzo i Mia Elezović u svakoj prilici promoviraju hrvatsku glazbenu baštinu, pa su tako predstavljale hrvatsku umjetničku solo popijevku i u komornim koncertnim dvoranama Berlina, Madrida, Barcelone, Frankfurta...

Glazbeni producent novog CD-a je Vanja Lisjak, ton-majstori su Alan Šnajder i Božidar Pandurić, a masteriran je u Studiju 45.

Pijanistica Mia Elezović priznala je da je u snimanju albuma bilo i 'turbulentnih razdoblja', ali da su im takve epizode pomogle da sazriju, kroz glazbu i razgovor:  Osim toga, producent nas je vodio slobodno pa smo se mogle izražavati i varirati što nas je dalje inspiriralo, pa i kroz samo snimanje,  rekla je Elezović.

To vrijedno izdanje već je naišlo na sjajne kritike u njemačkim medijima, a više o tom projektu poslušajte u snimci emisije Putovi hrvatske glazbe i pogledajte u priči Vijesti iz kulture: