U samo nekoliko "klikova" do vremenske prognoze na Marsu

U samo nekoliko "klikova" svatko može provjeriti kakvo je vrijeme na Crvenom planetu zahvaljujući novim znanstvenim instrumentima o kojima je NASA izvijestila.

NASA-ina svemirska sonda InSight omogućuje svakodnevne izvještaje o vremenskim prilikama na Marsu
, koji se potom objavljuju na internetskim stranicama, objavila je agencija.

InSight je kratica za Interior Exploration using Seismic Investigations, Geodesy and Heat Transport. Prema posljednjim raspoloživim podacima u nedjelju je na Marsu najviša temperatura iznosila minus 17 Celzijevih stupnjeva, a najniža je bila minus 95 stupnjeva.

- Ova nam sprava daje osjećaj kao da smo u posjetu nekoj izvanzemaljskoj galaksiji - rekao je Don Banfield s njujorškog Sveučilišta Cornell, koji vodi odjel za informacije o vremenskim prilikama.

InSight je opremljen i prvim magnetometrom koji mjeri promjene u lokalnim magnetskim poljima. Rover bi trebao biti operativan još najmanje dvije godine.
Nova robotska sonda američke svemirske agencije InSight Lander na Mars je sletjela u studenome, postavši tako prva sonda američkog civilnog svemirskog programa koja je sletjela na taj planet. Trebala bi nam donijeti nove spoznaje o povijesti Crvenoga, ali i našeg planeta.