Kako postići hormonalnu ravnotežu?

Ako su hormoni u neravnoteži, pati naše cijelo tijelo i organizam. Hormonalni disbalans situacija je koja više pogađa žene, a vraćanje estrogena, kortizola, progesterona u ravnotežu, može biti težak zadatak.

- Ako je disbalans hormona kratkoročan, onda se to može očitovati promjenama raspoloženja, poznati i zloglasni pms, pravi je primjer toga. Zatim imamo pojačanje apetita, isto tako disbalans hormona kratkoročni može utjecati na kvalitetu kose, kože, razvitak akni i slično - kaže ginekologinja Ana Jelčić.

Ako se disbalans hormona ne tretira ili prirodnim putevima ili terapijom, može doći do ozbiljnih dugoročnih posljedica - arterijske hipertenzije, razvoja prvo inzulinske rezistencije, a zatim i šećerne bolesti. Također i depresije te hiperplazije endometrija ili karcinoma tijela maternice.

Neravnoteža hormona prvo se očituje promjenama u menstrualnom ciklusu, bilo da su menstruacije prečeste ili prerijetke ili bolne. Na ravnotežu hormona utječe i stres kako psihički tako i onaj fizički poput neuhranjenosti, nedostatka sna, prevelikog fizičkog napora.

- Dijeta je prvi potez - balansirana prehrana koja uključuje niski unos ugljikohidrata, šećera, i slično. To bi značilo neka mediteranska prehrana koja ne uključuje umakanje kruha u maslinovo ulje, nego manje kruha. Poznata low carb dijeta dobro utječe na funkciju jajnika, i regulaciju menstrualnog ciklusa - objašnjava doktorica Jelčić.

Za dobru regulaciju hormona važna je umjerena tjelovježba, a pomoći može i takozvana hormonalna yoga.

- Hormonalna yoga je terapija i Dina Rodrigez koja je osmislila tu terapiju je vrlo mudro sastavila različite tehnike iz različitih stilova yoge. Tako da tu ima tibetanskih tehnika, usmjeravanje energije hatha yoga položaj, određene meditacije i to je tako jedan lijep miks svega - tumači trenerica Renata Reiner.

Namijenjena je svim ženama starijima od 35 godina kada polako počne opadati razina ženskih hormona u tijelu.

Lijepa je to priprema za predmenopauzu, kaže Reiner jer se pokazalo da žene koje rade hormonalnu yogu iako se bave yogom imaju puno bolje rezultate što se tiče onih neugodnih simptoma nesanice, valova vrućine, i svega što nosi.

Osnova hormonalne yoge su vježbe disanja i usmjeravanja energije. Vježbe disanja toliko su intenzivne da se ova vrsta yoge ne preporučuje svima, a najbolje učinke ima kod onih koji se već bave yogom.