Prijepori oko kurikula povijesti

Nakon što su u utorak na funkciju novih članova za kurikul povijesti imenovana tri nezavisna stručnjaka iz akademske zajednice, ministrica obrazovanja Blaženka Divjak najavila je objavu dokumenta za dva tjedna.

Na funkciju novih članova za kurikul povijesti imenovana tri nezavisna stručnjaka iz akademske zajednice, kako bismo pomogli da se vruća pitanja razriješe, da konačno dobijemo kurikul povijesti, a ne povijesnu enciklopediju ili priliku za javne prijepore,  poručila je jučer ministrica obrazovanja Blaženka Divjak.

Povjesničari sa zagrebačkog Filozofskog fakulteta, pak, ne dvoje - nova verzija kurikula povijesti o kojoj se raspravlja - zastarjela je, pretrpana, relativizira važne teme poput holokausta.

Podsjetimo, pročelnik Odsjeka za povijest FFZG-a Mario Strecha kazao je da na radna skupina na odsjeku analizirala predloženi kurikul i našla brojne terminološke nejasnoće, kronološke i faktografske pogreške, da je niz odgojno-obrazovnih ishoda nerazumljiv i nejasan, te da u poveznicama između ciljeva odgojno obrazovnih ishoda i predloženih tema nema koherencije.

Prijedlog kurikula nastave povijesti više izgleda kao prijedlog za 20. ili u nekim elementima za 19. stoljeće,  poručio je ovih dana je Strecha, a njegov kolega s odsjeka Goran Hutinec komentirao je da bi svaki kurikulum morao posebno naglasiti tu činjenicu da bi se tako izbjegla mogućnost da netko na svoj način u nastavi tumači ta zbivanja.

Povjesničari sa zadarskog sveučilišta uvjereni su, pak, da se novija verzija kurikula može se još popraviti, a za razliku od prve - ima sadržaj: Ne postoji nitko razuman tko će osporavati holokaust, tko će osporavati potrebu za obilježavanjem žrtava, mislim da svatko onaj tko pokušava nametnuti tu tezu da se to zanemaruje ima ozbiljan problem,  istaknuo je Zlatko Begonja s Odjela za povijest Sveučilišta u Zadru.

Pogledajte što su u emisiji Kultura s nogu, koju emitiramo srijedom na HRT1 te na usluzi HRTi, o prijeporima oko kurikula rekli povjesničari Ante Nazor i Goran Hutinec, koji zastupaju različita stajališta: