Glazbena fuzija Triloka Gurtua

Trilok Gurtu, jedan od najvažnijih i najvećih bubnjara svih vremena, tada iz Indije kreće u svijet. Uskoro prelazi na zapadnjački set bubnjeva, zadržavajući indijske udaraljke, prije svega tablu, a zatim postupno i na udaraljke sa svih strana svijeta.

Vrlo rano surađuje s etabliranim i cijenjenim jazz glazbenicima: od Johna McLaughlina, Dona Cherryja, preko Jana Garbareka, grupe Oregon, Joea Zawinula ili Karla Bergera, do minimalista, azijskog popa ili pak današnjih majstora elektroničke i klupske glazbe.

Kada su, potkraj šezdesetih i početkom sedamdesetih godina, u jazz sa svih strana počeli prodirati drugi glazbeni žanrovi, od sve jačeg i agresivnijeg rocka, preko klasične do etno glazbe, svijet je postao malen.

Trilok Gurtu danas možda nije najveći svjetski bubnjar, ali njegov je doprinos suvremenoj glazbi nemjerljiv. Od početaka, kad se umiješao u rock i jazz i unio u taj fusion elemente svoga indijskog nasljeđa, preko neviđenog zanimanja za glazbu iz cijeloga svijeta i neprestanog istraživanja glazbe i zvuka koje ga odvodi prema sasvim nekonvencionalnim rješenjima, a koja pokazuju da njegovoj glazbenoj mašti i duhu jednostavno nema kraja.

Pogledajte ulomak iz priče o Triloku Gurtuu emitirane u emisiji Svijet jazza koju u cijelosti možete vidjeti na usluzi HRTi: