'Opasne veze' uprizorene i - baletno

'Opasne veze', roman iz 18. stoljeća prema kojem je snimljen film nagrađen Oscarom, privlačna je tema suvremenih umjetničkih promišljanja. Priča o dekadentnoj aristokraciji uoči francuske revolucije jučer je dobila i baletno uprizorenje, koje je u zagrebačkom HNK-u ispraćeno ovacijama.

Proteklih mjeseci po hodnicima HNK-a održavala se prava revija plavih krinolina i bijelih vlasulja. Naše balerine i baletani učili su se dvorskim manirama i ophođenjima, a sve prema ideji ravnatelja zagrebačkog Baleta Leonarda Jakovine.

Jakovina je je adaptaciju poznatog sižea povjerio talijanskom koreografu Giorgiu Madiji, kojemu je ovo nakon 'Petra Pana' druga predstava u tom kazalištu.

- To je vrlo izazovna produkcija jer je riječ o epistolarnom romanu bez dijaloga među protagonistima. Oni često misli i osjećaje razmjenjuju pismima, a da se nijednom ne nađu u istoj prostoriji, kaže koreograf i redatelj Giorgio Madia.

Koreografija s mnogim elementima povijesnih rokoko plesova donosi detaljnu glumu, na granici pantomime.

- Ja sam nešto stariji od ostalih plesača u podjeli tako da imam više iskustva s ljudima i njihovim karakterima. Dosta sam inspiracije našao u vlastitom životu, napominje Tomislav Petranović, koji nastupa u ulozi vikonta de Valmonta.

Uz vikonta de Valmonta, okrutne spletke i igre zavođenja predvodi markiza de Merteuil.

- Moj je lik vrlo zla osoba koja voli manipulirati i poigravati se ljudima samo zato što joj je dosadno, komentira Natalia Kosovac, koja tumači ulogu markize de Merteuil.

Za razliku od većine baleta s pričom iz posljednjih sezona zagrebačkog HNK, ovaj se izvodi uz orkestar koji svira izbor neplesne glazbe, ulomke iz simfonija i koncerta Josepha Haydna.

- Još nikad nisam dirigirao balet s Haydnovom glazbom, ali to mi je drago jer sam studirao u Beču i dobro poznajem bečku klasiku, ističe dirigent Dian Tchobanov.

Atraktivna i maniristički dorađena predstava zasigurno će u kazalište privući i nove ljubitelje baletne umjetnosti.