Generacija Z - želim biti youtuber ili influencer

Zadnjih godina svjedoci smo sve većeg utjecaja novih medija na sve komunikacijske sfere. Istraživanja pokazuju da društvene mreže imaju sve veći utjecaj. Tako se kao traženo zanimanje među mladima pojavljuje  youtuber ili influencer.

Što su influenceri, objasnila je za Studio 4 Marija Volarević s Veleučilšta VERN.

- U zadnje vrijeme to je jedno od razvikanijih i popularnijih zanimanja i pojmova, komunikacijski i poslovno. Tako da danas znamo da to više nisu prolazni trendovi, već mogući poslovni model. Govorimo o mladim ljudima, promijenjenim medijskim navikama, promijenjenim platformama i sadržajima te velikim zajednicama koje okupljaju oko sebe i potpunoj promjeni medijske pardigme, istaknula je. 

Matej Lončarić, direktor projekta JoomBoos, kojega predstavljaju i kao stručnjaka za YouTube i digitalnog entuzijasta, objašnjava da je influencer osoba koja je započela svoju karijeru i ostvarila neki poslovni uspjeh na YouTubeu ili Instagramu.

- Prvo, on mora biti strastven. Bez strasti nema ništa. Ono što radi mora raditi  0-24. Snimati videa, objavljivati ih na YouTubeu. Ima primjera gdje su poznati youtuberi producirali svoje videe dvije godine, imali 1000 pretplatnika, a onda se dogodilo ono nešto, neki sadržaj koji ih je vinuo u nebo. Danas su u Hrvatskoj popularni oni youtuberi koji imaju 300.000 do 500.000 pretplatnika, a samo prije godinu dana imali su 1000 pratitelja na Youtubeu. Oni okupljaju ogromnu zajednicu, današnje tinejdžere koje zovemo generacijom Z. Ono što je zabavno kod njih je to što je to prva globalna generacija. Današnji tinejdžeri ne vide granice između Hrvatske i Srbije. Njima je "content" - sadržaj koji radi srpski youtuber isto odličan, kao i obratno. Vidimo potpuno novu kulturnu zajednicu koja se tako stvara, istaknuo je.

- Istraživanja pokazuju da sve manje korisnici vjeruju vladama i medijima u tradicionalnom pogledu, a sve više vjeruju osobama kao što smo mi sami u digitalnom okruženju. Tu se savršeno uklapaju influenceri i cijela ta paradigma oko običnih korisnika online i velikog povjerenja koje imamo u njihove poruke i sadržaje. Oni nas uvode u svoje živote, daju nam dokumente o onome što rade, s kim se druže, kako provode svakodnevnicu. Mi ulazimo u te živote i imamo veliko povjerenje. Brandovi su to savršeno prepoznali kao novu platformu promoviranja svojih poruka i sadržaja, istaknula je Volarević.

Dodali su da je danas jako važno koje poruke šalju influenceri, koje poruke stoje iza njih i vjeruju li oni zaista u ono što promoviraju.

- Odgovornost je trenutno na pojedincima da se na neki način regulira taj sadržaj. No ne zna se gdje je granica sadržaja osobe kao medija u digitalnom okruženju, a ponovno imamo problem slobode govora, istaknula je Volarević.

Govorili su i o edukativnoj strani i kako je promoviraju.