Hrvatski robot u školama širom svijeta

Robot Hexapod hrvatske tvrtke Stemi privukao je pažnju škola širom svijeta koje u njemu vide priliku podučavanja djece robotici, pri čemu je velika prednost Hexapoda što ima vlastiti kurikulum kroz koji se može trenirati sve što je za robotiku bitno, priopćeno iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Kako pojašnjava direktor prodaje Stemija Slobodan Velikić u izjavi koju prenosi HGK, robotika je relativno novi predmet u školama te za nju još ne postoji standardizirani kurikulum pa se škole diljem svijeta snalaze kako znaju.

- Traže hardver i softver koji će profesorima i učenicima omogućiti da na jednostavan i pitak način svladaju osnove programiranja. Na tom polju Hexapod briljira, jer dolazi s vlastitim kurikulumom kroz koji se može trenirati sve što je za robotiku bitno, od mehanike i 3D modeliranja, do izrade mobilne aplikacije i samog programiranja", kaže Velikić. 

Ističe da je polivalentnost njihova robota privukla pažnju škola diljem svijeta. Tako trenutno u SAD-u deset škola testira Hexapod i rade edukacije uz Stemijev kurikulum, a tvrtka je potpisala i ugovor s distributerom za njemačko tržište gdje će također vrlo vjerojatno ući u školske programe.

Prisutni su i u Nizozemskoj i Japanu a kažu da dosad nisu imali negativnih iskustava s klijentima pa očekuju da će se svi testni projekti naposljetku i realizirati. Velikić kaže kako se njihov model pokazao kao pun pogodak zbog jednostavnosti, a kako je njihova tržišna niša edukacija.

Ističe i da trenutno rade na pilot projektu koji bi trebao omogućiti da od sljedeće sezone budu prisutni i u školama u Emiratima, napominjući da robot može ići u klasičnu prodaju, no kako ga za škole posebno podešavaju. Robot se tako odnedavno može kupiti i na aerodromu u Dubaiju, a kako se navodi u priopćenju, to je samo jedan u nizu komercijalnih uspjeha projekta koji polako, ali sigurno postaje osnova za podučavanje robotike u školama od SAD-a do Japana. 

- Dubai Airport je najprometnija zračna luka na svijetu s preko 80 milijuna putnika godišnje i prometom od 2,5 milijarde dolara. San je svakog brenda biti na takvom mjestu i ponosni smo što smo uspjeli ući na police vjerojatno najbolje trgovine na svijetu, ističe Velikić.