Oprez: Vozači na dva kotača

Prema podacima svaki četvrti poginuli u prometu na našim cestama strada na dva kotača bilo da je riječ o biciklistima ili motociklistima. Iako takvo stradavanje iznosi 1 posto  u odnosu na prijeđene kilometre riječ je o alarmantnim brojkama. U Studiju 4 o ovoj temi govorili su prometni stručnjak Ivan Dadić i sudski vještak Goran Husinec.

- Mislim da su motocikli sve brži i pitanje je kakva je oprema na njima. Trebalo bi svim metodama, edukativnim i represivnim - smanjiti alarmantnu statistiku i povećati svijest o opasnostima, smatra Ivan Dadić. Dodaje posebno kako se puno mladih pokušava dokazati što je veliki problem, posebno vezano za one koji voze motocikle s velikom snagom. Krivac za to je i nedostatak masovnog sporta kod mladih, zaključio je.

- Motoristi se dijele na one koji su pali, i one koji će pasti. To ne znači da se na motoru ne smije voziti. Ali pritom moramo biti svjesni opastnosti i osigurati adekvatnu zaštitu, kazao je Goran Husinec. Posebno je naglasio da vozači, kada su i u pravu - moraju paziti i propustiti moticikliste i bicikliste - jer su oni nezaštićeni. 

Dadić je potvrdio kako biciklisti ponekad smatraju da ne mogu pogriješiti u prometu, a zlatno pravilo je da svaki sudionik u prometu snosi 50% rizika za prometnu nesreću, dok ostalih 50% nose ostali sudionici. Kazao je kako biciklisti u prometu manje stradavanju jer je njihova brzina mala.

Goran Husinec napomenuo je kako mnogi ljudi sjedaju na bicikle, a da nisu ni pročitali zakon. Na bicikl sjedaju svi, nema nikakvog vozačkog ispita. Najviše njih, prema sudskim podacima, strada jer ne silazi s bicikla kad prelazi pješački prijelaz.

Obojica sudionika naglasili su obvezu svijetle odjeće te paljenja svjetala na biciklu. A posebno je pitanje tolerancija i međusobno uvažavanje pješaka i biciklista koji se voze po nogostupima. A posebnu pažnju treba posvetiti zaštiti - "kaciga glavu čuva".