'Žena s jezera' premijerno izvedena zagrebačkom HNK-u

Dvjesto godina nakon praizvedbe u Napulju, Opera zagrebačkoga HNK prvi put u Hrvatskoj postavila je Rossinijevu operu 'Žena s jezera'. Naš proslavljeni kontratenor Max Emanuel Cenčić osim što nastupa u glavnoj ulozi i redateljski potpisuje 'Ženu s jezera'.

Ta opera u tri čina postigla je zavidan uspjeh na praizvedbi 24. rujna 1819., ali je u sljedećih stotinu godina pala u potpun zaborav, a sada nas je Cenčić inovativnim i do detalja promišljenim čitanjem libreta koji se temelji na istoimenoj poemi Sir Waltera Scotta ostavio bez daha.

- Sve se događa je u jednom frojdijanskom snu u kojem je potisnuta seksualnost. To su jako hipnotičke slike koje izgledaju kao da su platna Bukovca ili Ahma-Tadema, kaže Max Emanuel Cenčić.
Rossinijeva opera 'Žena s jezera' prvi put pred hrvatskom publikom
Cenčić je prvi kontratenor koji u ovom djelu interpretira mezzosopransku ulogu u hlačama, mladića Malcolma, što samu radnju čini uvjerljivijom. Iznimno zahtjevna opera za glavne uloge traži čak dva mezzosoprana i dva lirska tenora koji su na tržištu rosinijevskih pjevača prava rijetkost.

- Vrlo je stresno; glazba je puna pokreta, puna koloratura, puna visokih tonova, ističe György Hanczar koji nastupa u ulozi škotskog kralja Giacoma V.

Sjajne interprete, a tu su još i Kineskinja Nian Wang kao Elena i Španjolac Antonio Gares kao Rodrigo, na međunarodnoj audiciji birali su zajedno Cenčić i njegov redoviti dirigentski suradnik, mladi grčki maestro čvrste ruke George Petrou, poznat po interpretaciji baroknih opera.

- Rossini je skladatelj koji proizlazi iz baroka, no ovdje je riječ o jednom od najljepših primjeraka romantične opere, napominje Petrou.

Jedini Hrvat među interpretima protagonista je basbariton Dalibor Hanzalek, inače prvak osječke opere.

- Već 7 ili 8 godina nisam nastupao u HNK-u u Zagrebu, gdje sam završio akademiju, ali, evo, sad sam sretan, rekao je Dalibor Hanzalek, koji je utjelovio Douglasa, Eleninog oca.

Predstava stvorena u koprodukciji s Operom iz švicarske Lausanne atraktivna je i raskošna, odiše dotjeranošću do posljednjeg detalja, te u naše nacionalno kazalište unosi dah svjetskih pozornica.