Trend vraćanja vinila - što je uzrok tome?

Ovaj vikend održan je još jedan međunarodni dan trgovine glazbenih ploča. Bila je to prilika da se razgovara, između ostalog, u stanju u našoj, ali i u svjetskoj diskografiji. O ovoj temi u Studiju 4 razgovarali smo s gospodinom predsjednikom Hrvatske diskografske unije Želimirom Babogredcem.

- Istaknuo je da je sve počelo 2008. u San Franciscu. Jedan prodavač ploča je odlučio da u dogovorus grupom Metallica  napravi iznenađenje za sve kupce. Tada se to činilo ne moguće.  Ta lijepa priča se širila svjetom i evo - zadnjih 6 godina došla je i do Hrvatske. Mi to uredno radimo i u Rijeci i u Splitu i u Zagrebu, rekao je.

- Sama ploča - vinil - ima svoju magiju. Ploču se treba otvoriti, ploču se treba gledati. Ploča je velikog formata. Ploču se treba iglom dotaći da bi glazba krenula. Ljudi su u toj magiji slušanja glazbe osjetili nešto posebno.  Sam povratak vinila traje desetak godina. Mi smo sada svjedoci da će 2019. najvjerojatnije biti prodano toliko vinila koliko nije u zadnjih 27 godina. Ljudi kupuju gramofone. Ljudi se vraćaju glazbi, istaknuo je.

 - Mislim da se događa jedna pozitivna energija u društvu. Materijalni uvjeti se mijenjaju. Ljudi moraju imati novce da bi kupili ploče, naglasio je.

- Mi kao Croatia Records ploče proizvodimo. Tehnologija se promjenila.  Kompletno je nova tehnologija. Rade se od nove vrste plastike. Sasvim jedan novi proces. I te količine ploča - 4 ili 5 tvornica pokrivaju cijelu Europu, objasnio je.

- U cijelom svjetu, u posljednjih 7,8 godina, prodaja ploča povećava se i do 80 posto. To je jedna ekspanzija, koja je nevjerojatna. U manjim brojkama ona se prenosi i na Hrvatsku.  Većinom se izdaju rijetke ploče. Svi danas uspješni imaju svoje vinile. Jednostavno je pravilo ako si uspješan, ako imaš što reći, moraš imati i svoj vinil, istaknuo je.