Nepoznati Berber predstavljen u Klovićevim dvorima

Posljednji put Mersad Berber se izložbom predstavio 1988. u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu, pa je ovo prigoda da upoznamo i jednog, zapravo, nepoznatog umjetnika.

Otvorena je monografska izložba Mersada Berbera, jednog od najistaknutijih slikara i grafičara, podrijetlom iz Bosne i Hercegovine, koji je velik dio života proveo u Zagrebu i Dubrovniku.

Kad je londonski Tate Modern 1984. otkupio radove Mersada Berbera, taj intrigantni i osebujni umjetnik neupitno je uvršten među velikane koje okuplja taj prestižni muzej.

Crtački virtuoz suvereno se kretao u svim slikarskim i grafičkim tehnikama, stvorio impozantan opus djela, svrstavajući ih u cikluse različitih inspiracija. Dvjestotinjak njih samo su izbor i presjek od 60-ih godina do kraja njegova života 2012. 

- Takvog crtača u ovim krajevima teško da se može naći, ali on je razvio te nevjerojatne slikarske sposobnosti. Sve su mu teme vječne i koliko god on bio i neoromantičar i neoklasicist i eklektik zapravo je on stvorio jedan imaginarij koji je bezvremeni, napominje autorica koncepcije i kustosica izložbe Jasmina Bavoljak.
Nepoznati Berber na velikoj izložbi u Klovićevim dvorima
Gotova sva izložena djela vlasništvo su obitelji: Mislim da je jako bitno da sačuvamo njegov opus u našoj 'Fondaciji Mersad Berber' kako bismo je mogli cijelom svijetu pokazati kroz internacionalne izložbe, ističe članica odbora Fondacije Ira Berber.

U Klovićevim dvorima uvjereni su da će ovo viđenje njegova opusa biti zanimljivo i publici i struci.

- Sama činjenica da je zadnji put izlagao prije 31 godinu u Umjetničkom paviljonu govori o tome da će brojna, ako ne i većina djela biti apsolutno nepoznata zagrebačkoj publici, upozorava ravnatelj Galerije Klovićevi dvori Antonio Picukarić.

Kao što je malobrojnima poznat i Berberov ciklus 'Velika alegorija o Srebrenici', njegova 'Guernica' zamišljena je kao velika grčka tragedija.