Skidate kile? Evo zašto morate paziti i na centimetre u struku

Proljeće je najčešće doba u kojemu mnogi od nas više vježbaju, paze na kilograme i započinju proces mršavljenja. Vaga tada postaje nezaobilazan alat, pa čak i opsesija, ali ponekad i ne pokazuje točno stanje. Pogledajte zašto je važno, uz mjeru tjelesne težine, paziti i na centimetre našeg struka.

Svakodnevno vaganje tipičan je dio procesa pokušaja gubljenja na tjelesnoj masi. Taj broj na vagi često nije samo broj, već nešto što utječe na to kako se osjećamo u vezi samih sebe.

- Vagu smo često skloni mistificirati i podložni smo tome da se važemo svaki dan što zapravo zaista nije potrebno. Puno bi bilo bolje recimo staviti naglasak na tjelesnu građu, recimo, udio mišića u tijelu, postotak potkožnog masnog tkiva, pa recimo omjer struka i bokova, to su jedni znatni pokazatelji našeg zdravstvenog stanja, pa isto tako i rizika od nekih kardiovaskularnih bolesti, kazao je kineziolog Tomislav Dolušić.

Kada se govori o gubljenju na težini, većinom se misli na mršavljenje, to jest, gubljenje viška na bokovima, bedrima, struku i rukama. Međutim, zanimljiva stvar kod mršavljenja je da ono ne znači uvijek gubitak na masi.

- Ako recimo osoba je, mijenja prehrambene navike, i cilj joj je smanjiti tjelesnu masu, onda može pratiti zajedno tjelesnu masu i opseg struka pa da vidi u kojem smjeru to ide, rekla je nutricionistica Kristina Beljan.

Treba razlikovati pojmove gubitka tjelesne mase i gubitka centimetra, ovo drugo je znak da idete u pravom smjeru - gubite masno tkivo, a dobivate mišićnu masu. Uobičajena vaga pokazuje samo masu, ne daje nikakve podatke o tome koliki udio mase su mišići, voda, salo, kosti ili organi. Tjelesna masa bodybuildera može biti jako velika, ali to ne znači da je on debeo ili pretilo.

Vaga također nije posve pouzdana jer iznos kilograma koji pokazuje varira. Promjene u masi događaju se tijekom cijeloga dana ovisno o tome koliko smo jeli, pili, koliko često posjetili toalet ili koliko zadržavamo vodu. Vaga ima neke važne uloge. Studije su pokazale da ako pokušavate izgubiti na masi, redovito vaganje, jednom tjedno, pomaže u tome da ostanete disciplinirani.