Koliko dobro znate pravila u prometu za bicikliste?

U posljednjih nekoliko godina na zagrebačkim ulicama postavlja se nova horizontalna signalizacija namijenjena biciklistima. Nažalost, ni pješaci, ni vozači, a ni sami biciklisti nisu dovoljno informirani i ne znaju kako se ponašati u skladu s prometnim propisima.

Isprekidani pješački prijelazi na zagrebačkim su se ulicama počeli iscrtavati prije nekoliko godina. Upitali smo pješake i bicikliste znaju li zašto.

Na običnim "zebrama" bicilisti su dužni sići i gurati bicikl preko ceste. A premda ne znaju zbog čega su neki isprekidani, čini se da im intuicija govori kako postupiti.

U slučajevima kada je pješački prijelaz isprekidan, biciklisti nisu dužni sići s bicikla nego mogu preko pješačkog prijelaza preći u vožnji. Na obnovljenim prometnicama u središtu grada iscrtane su strelicei bicikl te broj 30 u plavom kvadratu.

- Jedna je oznaka strelica, tzv. "sharrow" koja označava da se radi o dijeljenom prometu između vozača i biciklista, i zona 30, odnosno nije zona 30 nažalost - mi bismo voljeli da jest, nego je to samo oznaka koja daje preporuku da se vodi 30 km na sat, rekla je Tena Šarić iz udruge "Sindikat biciklista".

U Gajevoj ulici u središtu grada, tzv. "sharrow" bicikliste dovodi do semafora, ispred kojeg se nalazi još jedan novitet - tzv. "Bike box".

- To je prostor na kojima biciklisti čekaju na semaforiziranim križanjima da vozači mogu proći kroz križanje prije automobila jer je to sigurnije i za bicikliste i za vozače automobila. Međutim, to je dosta novo i vozači automobila se još uvijek ne znaju ponašati prema tome, oni su dužni stati iza prve linije koja je puna, dodaje Šarić.

I dok se biciklisti često susreću s raznoraznim preprekama na biciklističkim stazama, spomenimo i jedan od najčešćih prekršaja koji sami čine - vožnja po stazi u suprotnom smjeru.