Duhovi Sylvije Plath 'opsjeli' Pulu

U Istarskom narodnom kazalištu u Puli ovih su dana mogli uživati ponajprije zaljubljenici u ples - njima je itekako dobro poznato ime plesača, koreografa i redatelja Miloša Sofrenovića, koji se u svijetu plesne umjetnosti proslavio kao umjetnik čije su predstave inspirirane književnošću.

Njegova nova koreodrama 'Meduza: Duhovi Sylvije Plath' bez ijedne riječi i s puno pokreta osvojila je publiku.

Književnica Sylvija Plath živjela je u SAD-u 60-ih godina, u vrijeme hipi pokreta, kad se preispitivao tradicionalizam. Njezina priča bila je redateljeva inspiracija za predstavu.

- Sylvija Plath je bila ispred svog vremena, i to je na kraju platila visokom cijenom - svojim životom, ali bila je to borba za ženska prava, za osvješćivanje nepravde u patrijarhalnom društvu, progresivnost na različitim razinama, oslobođenom pričanju u javnom sektoru, čak i do nivoa pričanja o mentalnim bolestima, kaže Sofrenović.

Univerzalni jezik plesa i pokreta zato najbolje ocrtava njezinu emociju: Sylvija Plath je prepoznala sve one revolucionarne pojave tog vremena, o njima je pisala - o komunistima koji su zatvarani i pogubljivani, o ženama koje su zapravo bile potisnute u braku, dok su njihovi muževi zagovarali rat u Vijetnamu, objašnjava dramaturginja Milica Konstantinović Stanojević.

Sylviju Plath utjelovljuju četiri glumice, u njezinim različitim životnim fazama: Moja nekakva uloga je da budem vrckava luda koja uzima sva njezina iskustva, ma koliko možda bolna i teška bila i zato što ih može ponovo interpretirati i reafirmirati kroz svoju poeziju, napominje glumica Sendi Bakotić.

- Ja utjelovljujem Sylviju Plath kao 14 - godišnju djevojčicu. Tek je počela pisati, ali piše o važnim stvarima, o svojim vlastitim pravima, o ženama u tom društvu, znači to su 50-te godine, nadovezuje se glumica Nika Ivančić.

Uz ove dvije glumice, u predstavi igraju i Andrea Gotovina te Maja Ožegović, a u ulozi Sylvijina supruga Teda je glumac Luka Mihovilović.