U Hvaru počelo 23. izdanje HRT-ovog festivala Prix Marulić

Prix Marulić, međunarodni festival igrane i dokumentarne radiodrame ove se godine održava 23. put u gradu Hvaru u organizaciji Odjela Drama Hrvatskog radija. Ovaj jedinstveni ambijentalni festival održava se pod geslom 'Starim tekstovima u pohode'.

Festival je počeo jutrošnjim preslušavanjem prvog programa konkurencije, koji je emitiran u prostoru upravo otvorenog obnovljenog Hvarskog kazališta - prvog europskog komunalnog teatra osnovanog 1612. godine. Ove godine predstavlja se 42 igrana i dokumentarna ostvarenja iz 19 država koje je predselekcijska komisija odabrala između sedamdesetak pristiglih radova.

Sve emisije, za koje je dano odobrenje autora, mogu se poslušati u slušaonici na internetskoj stranici festivala Prix Marulić.

Posebnost su festivala i festivalske rasprave u kojima otvorenim razgovorima i razmjenama iskustava sudjeluju svi sudionici festivala - diskusije ćemo izravno iz Hvarskog kazališta u 19 sati prenositi na Facebook stranici festivala Prix Marulić:



Hrvatski radio predstavlja se s pet djela koja su prošla predodabir. To su - u kategoriji drame: 'Bizantska Soap Opera' autorice i redateljice Jasne Mesarić (urednica: Katja Šimunić, ton majstorica: Marija Pečnik Kvesić), u kategoriji dokumentarne radiodrame: 'Dokolica kapetana Hostea' autorice Silve Ćapin (urednik: Nikica Klobučar, ton majstor: Dalibor Piskrec) i 'Šetnjozvuk grada – glazbe mirogojskih tišina' autorica Ive Lovrec Štefanović i Lane Deban (urednica: Iva Lovrec Štefanović, ton majstorica Lana Deban) te u kategoriji kratkih formi 'Mirila- granica dvaju svjetova' autorice i ton majstorice Marije Pečnik Kvesić (urednica: Katja šimunić) i 'Kartolina ili vrijeme koje je zaustavljeno' autora Nikice Klobučara (urednica: Katja Šimunić, ton majstorica: Lana Deban).

- Prix Marulić je festival koji koristi građevine prošlosti koje odzvanjaju u sadašnjosti za radio budućnosti. Iako je glavna odrednica našeg festivala radiofonska obrada baštine i pogled u prošlost, Prix Marulić poseban je po tome što tradiciji prilazi iz suvremenosti te ustraje na promicanju modernog radija, što je naše pokretačko nadahnuće i zbog čega je festival već 23. godinu toliko zanimljiv autorima i slušateljima. Produkcije koje se predstavljaju namijenjene su radiju no svi ti drevni, gotovo “vječni” ambijenti slušanja donose posve novu dimenziju i unose novi život našim djelima- gotovo da ponekad možemo osjetiti kako prostor transformira zvuk, ističe umjetnička ravnateljica festivala, urednica u Dramskom programu Hrvatskoga radija Adriana Kramarić.

Na festivalu ove godine sudjeluje četrdesetak radijskih znalaca s različitih strana svijeta koji će predstaviti svoje uratke utemeljene na kulturnoj baštini, a na Prix Marulić dobrodošli su svi radiofonski oblici proizišli iz tekstova nastalih prije 1921. - godine kada je emitirana prva radiodrama, a međunarodni će ocjenjivački sud  na kraju proglasiti  i nagraditi po tri najkvalitetnije produkcije u dramskoj i dokumentarnoj kategoriji te u kategoriji kratke forme.

Ovogodišnji voditelji ocjenjivačkoga suda su Bernard Clarke (Irski radio, RTE) i Janko Hanushevsky (slobodni umjetnik, Austrija/Njemačka) koji će u sklopu festivala pred svojim međunarodnim kolegama održati i svoja predavanja/performanse.

U Slušaonici Hrvatskoga radija možete poslušati dokumentarnu emisiju autora Janka Hanushevskog 'Misterij bezvremenosti: Biberove Sonate na otajstva krunice i radikalno moderno' emitiranu u ciklusu Tragom glazbe na HR3.

U sklopu festivala za građane Hvara, te u sklopu gostovanja festivala u Starome Gradu na Hvaru u Muzeju Staroga Grada, bit će organizirana i javna slušaonica dokumentarne radiodrame  'I to ništa nekome znači' autorica Lade Martinac Kralj i Marije Pečnik Kvesić.