Vježbanje u trećoj životnoj dobi

Kaže se da je kretanje okosnica zdravlja i dobrog raspoloženja. Preporuke Svjetske zdravstvene organizacije kažu da bi odrasle osobe barem pola sata dnevno trebale provesti u nekoj tjelesnoj aktivnosti, a djeca makar sat vremena. Ono što se ponekad zaboravlja, a jednako je važno jest da je kretanje korisno i za osobe treće životne dobi.

Supružnici Roviš među najaktivnijim su korisnicima u svom domu za starije osobe. Višegodišnji su pobjednici međudomskih natjecanja u plesu, sve u svemu, veliki ljubitelji kretanja.

- Kad se pokreću, oni su manje bolesni. Naša volonterka dolazi jedanput tjedno za nordijsko hodanje, hoda s njima organizirano, makar da oni i individualno svaki dan hodaju - objašnjava socijalna radnica.

Nordijsko hodanje aktivnost je koja se provodi jednom tjedno, no gimnastika je svakoga dana na rasporedu. Vježbe su prilagođene njihovoj životnoj dobi i njihovi mogućnostima, tako da nisu zahtjevne.

- Za njih je vrlo bitno da se kreću kako bi što duže mogli provoditi samostalno aktivnosti dnevnog života i bili u potrebi da je druga osoba uz njih - poručuje viša fizioterapeutkinja Matea Matić.

Tjelesna aktivnost osim što održava vitalnost, poboljšava raspoloženje i pomaže u održavanju zdravlja. Zato je kretanje u trećoj životnoj dobi važno, a njegova važnost sve više prepoznata.