Brodovi u lavoru

Mladen Pavešić aktivni je i iskusni nautičar, višestruki prvak Hrvatske 80-ih u jedrenju na dasci. Zarobljen između dva mosta sa svojom jedrilicom, osjeća se poput zvjerke u kavezu.

Godinu dana sa svojom jedrilicom nije isplovio, pokazuje nam obraslo dno objašnjavajući kako nema volje niti to očistiti. Čemu, nema svrhe, kad s brodom može samo po ovome, kako ga zove, lavoru.

- Volim jedrenje planirao sam dio života provest na ovaj način i tko su Hrvatske ceste, a pod ingerencijom vlade Republike Hrvatske, da provode ovakvu politiku, rekao je Mladen Pavešić.

Pokušavao je Mladen, zajedno s ostalim vlasnicima brodova koji ne mogu ispod mosta, postići dogovor. Danas je ostao usamljeni borac protiv vjetrenjača. Od 27 jedrilica, danas brojimo njih tek sedam u lučici.

- Ljudi su utekli. Baš ljudi iz Zagreba sada su prisilno na vezu u dnu Kaštelanskog zaljeva. Apsolutno je onemogućena bilo kakva upotreba jedrilica, govori Mladen.

Naslušao se Mladen obećanja i rješenja. Uzalud. Susjed Željko jedino mu pruža moralnu potporu. On sa svojim brodom može ispod mosta.

Prolaze tako ispod mosta svi - i oni koji mogu i oni koji zapravo ne bi smjeli ni mogli po svojim gabaritima, ali zahvaljujući oseki prolaze. Drugog morskog puta za isplovljavanje iz Trogirskog zaljeva, nema. Stari čiovski most, posljednji se put podignuo prije 40-ak godina. Tehnički je neispravan.

Novi Čiovski most može se podizati, no, kako doznajemo iz Hrvatskih cesta, premali je broj zainteresiranih da bi se to obavljalo redovito i time zaustavljalo cestovni promet. Mogao bi se podizati jednom do dva puta tjedno uz najavu 24 sata prije i to za veći broj brodova.

- Još trebam napomenuti da je ovo jedinstven slučaj gdje mi nemamo alternativu nego smo u lavoru, rekao je Mladen.

Na nedavnom sastanku sa svim zainteresiranim stranama, dogovoreno je ipak da se most podiže jednom u tjednu izvan i dva puta u sezoni, uz prethodnu najavu, no od tada do danas ni jednom nije propustio jedrenjake, jer još nije dogovoren režim propuštanja brodova.

- Međutim nakon tog sastanka se ništa nije dogodilo, kao što se i vidi iz primjera. Izgleda da ova država uopće nema želju niti ambiciju da nas oslobodi iz ropstva, istaknuo je Mladen.

Budući da je novi čiovski most građen s 85 posto sredstava Europske unije, Mladen se nada da bi tužba europskim sudovima mogla uroditi plodom, kad već naši sudovi ne shvaćaju ili ne žele shvatiti problem. Kaže, most je izgrađen kao pokretni i za to je dobiven novac. Ovako ispada da je izgrađen čvrsti, nepokretni most koji se ne podiže nikada.