Zašto su loši rezultati na državnoj maturi?

Kako smo sinoć prvi objavili, ovogodišnja državna matura najlošija je po broju maturanata koji su dobili negativnu ocjenu iz obveznih predmeta matematike i hrvatskog. Njih gotovo 9 000 morat će čekati jesenski rok kako bi dobili prigodu za popravak i upis na studije na kojima je ostalo slobodnih mjesta.

Iako su ovo prvi i privremeni rezultati, slabiji su nego prijašnjih godina. Traži se uzrok.

- Ono što je problem da mi imamo veliku razliku između ocjena koje učenici dobiju u školi i ocjena koje dobiju na maturi, što znači da se na vrijeme treba davati povratna informacija kakvo je stanje njihovih kompetencija i što trebaju napraviti da budu bolji, govori ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.

- Ove generacije teže podnose ispite visokog rizika to mi primjećujemo pa vjerujemo da je kod dijela njih odradila trema, kazala je ravnateljica Prve gimnazije u Zagrebu Dunja Marušić Brezetić.

A velika je trema očito bila ove godine i u pisanju obveznog dijela hrvatskog jezika - eseja. Više od tisuću maturanata predalo je prazan papir. I sada se traže krivci, jesu li bili teški zadaci, treba li nam uopće matura i sl. A u svemu tome ruke trljaju privatne tvrtke za pripremu državne mature, jer kandidata za jesenski rok više je nego ikada.

Sve je očito pogrešno postavljeno. Čekamo promjene u obrazovanju godinama, učitelji čekaju veće plaće, a učenici rasterećenje. Možda zato o ovom prijedlogu treba razmisliti.

- S obzirom da je matura zahtjevan ispit bilo bi dobro da se učenici završnih razreda rasterete ostalih sadržaja ili dijela sadržaja , a da se veći font sati posveti predmetima koji su obvezni na maturi i tako bi se u svojoj školi mogli kvalitetno pripremiti, pojašnjava Marušić Brezetić.

Dodaje, takva rješenja postoje u drugim državama. Umjesto da izmišljamo novo i eksperimentiramo, pomozimo onima zbog kojih se državna matura i uvela.