Koji je najbolji ljetni smoothie?

U emisiji Dobro jutro Hrvatska gostovala je nutricionistica mr. sc. Irena Švenda i odgovorila na najčešće postavljana pitanja smoothijima i osvježavajućim prirodnim napicima.

U prilogu doznajte odgovore na pitanja koje namirnice rashlađuju i kako ih kombinirati, možemo li u smoothije stavljati bilo koje svježe zeleno lisnato povrće ili je neko ipak bolje prokuhati, koje orašaste plodove i sjemenke dodajemo u smoothije i kako možemo odrediti količinu, kako se chia sjemenke rabe za zgušnjavanje napitaka, zašto su sjemenke lana dobre za probavu, jesu li za vrućine bolji napitci s vodom ili mlijekom te što nam može poslužiti kao zaslađivač napitaka umjesto šećera i zašto bi trebalo izbjegavati zaslađene (i gazirane) sokove tijekom vrućina? 

Gošća je kao primjer izradila Zeleni, Ljubičasti i Smoothie za dobar ten.

Zeleni hladi i dobar je u ljetnim vrućinama. Sastoji se od krastavca, avokada, blitve, jabuke i lista metvice.

Ljubičasti je smoothie za potpuni doručak. Sastojci su borovnica, banana, badem te mljevene zobene pahuljice.

Smoothie za dobar ten radi se od mrkve, jabuke, bundevinih sjemenki, chia sjemenki, sjemenki lana, kokosovog mlijeka te kurkume.

Povod je bila najava radionice izrade Ayurvedskih smoothija. Svi volimo šarene smoothie bogate voćem, sjemenkama, orašastim plodovima, povrćem. No, je li svaka kombinacija namirnica za smoothie ujedno dobra za probavu i za vaš tip doshe? Ako o tome ne vodimo računa, sasvim običan smoothie može rezultirati kontra efektom, umjesto da nas osvježi, posebice u vrućnim ljetnim danima. Osim toga, često smoothie kalorijski premaši konkretan obrok jer bez vođenja računa o količini dodajemo zdrave, ali ipak kalorične orašaste plodove i sjemenke. Unatoč tome, smoothie ima svoje brojne prednosti: idealan je doručak ili međuobrok, dobar je za detox, osvježava i brzo se priprema. Na radionici možete naučiti kako kombinirati namirnice za smoothie, koji je recept najbolji za vašu doshu i probavu te kako da smoothie ne premaši potreban broj kalorija.