Mit o hladnoj vodi za vrelih ljetnih dana

Vani je vruće i umirete od želje da se rashladite pod hladnim tušem? Nemojte, jer će vam to samo otežati podnošenje visokih temperatura.

Bolje je istuširati se mlakom vodom jer hladna na neprirodan način snižava temperaturu tijela pa ono nema dovoljno vremena prirodno se suprotstaviti vanjskoj temperaturi. Površinski receptori kože, kažu znanstvenici, pomažu da se čak i na ovako visokim temperaturama osjećamo ugodno.

Osim tuširanja hladnom vodom, ne preporučuje se ni ispijanje pretjerano hladnih napitaka.

- Sličan učinak ima ispijanje ledeno hladnih napitaka jer se vaš rashlađeni organizam nakon toga mora ponovno prilagoditi vrelini koja vlada u okolini te pritom samo trošite energiju, pojašnjava dr. Dirk Skowasch, stručnjak za internu medicinu, kardiologiju i pulmologiju.

No pravilo broj jedan u vrućim ljetnim danima je - piti puno tekućine.

- Između 2,5 i 3 litre vode dnevno, i pritom uistinu mislim vodu", kaže Skowasch. "Nezaslađena bezalkoholna pića samo vas čine žednijima, a alkohol je još lošiji izbor.

Srčanim bolesnicima i osobama koje pate od visokoga krvnog tlaka savjetuje konzultacije s liječnikom o tomu na koji će se način najbolje hidratizirati.

- Učinak alkohola je brži i snažniji kad je vani jako vruće i kada smo izloženi jakoj sunčevoj svjetlosti, ističe dr. Heidrun Thaiss, izvršna direktorica BZgA.

Ne treba smetnuti s uma niti to da svi trebaju biti vrlo oprezni kada je posrijedi vježbanje na otvorenom za vrućega vremena.

Takošer, izbjegavati tešku i zasitnu hranu te jesti više manjih obroka u kojima će glavninu činiti voće i povrće te namirnice s velikim udjelom vlakana.