Više od 300 Vespi dolazi u Zagreb na okupljanje ljubitelja kultnog motocikla

U Zagrebu će se ovog vikenda na CroVespi 2019. okupiti preko 300 sudionika iz Europe koji su vjerni korisnici kultne Vespe - osebujnog talijanskog motocikla koji više od 70 godina brojnim zaljubljenicima služi za razgledavanje i uživanje na cesti.

Uoči 12. izdanja CroVespe predsjednik Vespa kluba Hrvatske Rafael Čuljak objašnjava tu ljubav za koju kaže da ne ne trebaju posebni razlozi.

- Mi se nekako držimo postavki koje su postavili vespaši ranih 50-ih godina, kada su se susreti počeli održavati, uvijek je tu dosta kulturnog karaktera, kušanja lokalne hrane, posjećivanje muzeja, lokalnih obrta. Najbitniji dio događaja je uvijek zajednička vožnja od oko 30 kilometara. Ovoga puta se vozimo od Trga bana Jelačića do Samobora, kazao je Čuljak u razgovoru za Hinu.
Otvoreni Vespa World Days
- To je najveće okupljanje vespaša u Hrvatskoj, ali je i međunarodnog karaktera. Prvo je bilo 2007., a ovo je 12. okupljanje po redu koje uvijek organizira jedan od 13 lokalnih Vespa klubova. U Zagrebu se organizira po drugi put, naglasio je Čuljak.
Vespa klub Hrvatska klub je vlasnika i ljubitelja Vespi, koji okuplja vespaše iz cijele države te predstavlja Hrvatsku u svjetskoj organizaciji Vespa World Club.

Klub je osnovan 2007. godine na temeljima Vespa kluba Zagreb - Rade Končar, prvog hrvatskog Vespa kluba, osnovanog 1962. Klub trenutno broji gotovo 500 članova.


Vespa, motocikl za razgledavanje i uživanje na cesti

Prvu Vespu proizveo je talijanski proizvođač Piaggio, 23. travnja 1946. godine. Vespa na talijanskom znači osa. Osim u Italiji, Vespa se proizvodila i u Indiji, Indoneziji, Tajvanu, te Velikoj Britaniji i Španjolskoj. Između 1956. i 1966. godine, sovjetski proizvođač motocikala Vyatka obrnutim je inženjeringom stvorio svoju inačicu Vespe, model VP-150. Proizvedeno je čak 300 tisuća primjeraka, sve do 1965. godine kada je obustavljena proizvodnja zbog tužbi iz Piaggija.

Osim što je sjajan motocikl za razgledavanje i uživanje na cesti, Vespama su se čak i utrkivali, i to ponajviše u Sjedinjenim Američkim Državama.

Vespa jednim dijelom predstavlja talijansku eleganciju i dizajn, a s više od 16 milijuna proizvedenih primjerka u preko 60 godina djelovanja, dobro je poznata u cijelom svijetu.


Budućnost je sigurna

Početkom godine kompanija Piaggio izdala je Vespu Elettricu, potpuno električnu inačicu kultne Vespe. Cijena joj je 50 tisuća kuna, a s punom baterijom može dosegnuti 200 kilometara. U razvitku su i dva hibridna modela koji izmjenjuju fosilno gorivo i struju, Vespa LX 50 i Piaggio X8 125.

CroVespa 2019. počinje u petak 6. rujna u 17 sati prijavom sudionika i tulumom u kavani Johann Franck. Središnji događaj bit će u subotu kada se od osam sati preko 300 Vespi okuplja na Trgu bana Josipa Jelačića. Nakon toga kreću put Samobora u posjetu kulturnim znamenitostima te se vraćaju u Zagreb na gala večeru dodjele nagrada i zahvalnica.