Više od 300 Vespi u samom srcu Zagreba

U organizaciji Vespa kluba Zagreb i Vespa kluba Hrvatska ovaj vikend održava se druženje ljubitelja i vlasnika Vespi - CroVespa 2019. Jutros se u samom srcu Zagreba okupilo tristotinjak kultnih, bezvremenskih Vespi i njihovih vlasnika. Većinom je riječ o oldtimer modelima koji oživljavaju sjećanja na šezdesete godine prošloga stoljeća.

Nakon okupljanja svi kreću u revijalnu vožnju preko Trga i Ilicom do Samobora. 

Ove godine CroVespa okupila je sudionike iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Austrije, BiH, Srbije, Velike Britanije, Irske, Francuske, Njemačke, Mađarske, Crne Gore, Albanije i Rusije. S Trga bana Jelačića za emisiju Dobro jutro, Hrvatska javio se Krešo Volarević.





Prvu Vespu proizveo je talijanski proizvođač Piaggio 23. travnja 1946. godine. Vespa na talijanskom znači osa. Osim u Italiji proizvodila se u Indiji, Indoneziji, Tajvanu te Velikoj Britaniji i Španjolskoj. Između 1956. i 1966. godine sovjetski proizvođač motocikala Vyatka obrnutim je inženjeringom stvorio svoju inačicu Vespe, model VP-150. Proizvedeno je čak 300 tisuća primjeraka, sve do 1965. godine, kada je proizvodnja zbog tužbi iz Piaggia prekinuta.

Budućnost je sigurna

Osim što je sjajan motocikl za razgledavanje i uživanje na cesti, Vespama su se čak i utrkivali, i to ponajviše u Sjedinjenim Američkim Državama. Vespa jednim dijelom predstavlja talijansku eleganciju i dizajn, a s više od 16 milijuna proizvedenih primjerka u preko 60 godina djelovanja, dobro je poznata u cijelom svijetu.

Početkom godine kompanija Piaggio izdala je Vespu Elettricu, potpuno električnu inačicu kultne Vespe. Cijena joj je 50 tisuća kuna, a s punom baterijom može dosegnuti 200 kilometara. Razvijaju se i dva hibridna modela koji izmjenjuju fosilno gorivo i struju, Vespa LX 50 i Piaggio X8 125.