Otkrivena "Superzemlja" s vodom, moguć život

Astronomi su prvi put zavirili u atmosferu egzoplaneta, planeta izvan našeg Sunčeva sustava, te otkrili i vodene pare i temperature koje bi mogle pogodovati životu, piše CNN.
Preuzmite aplikaciju HRT Vijesti!

Egzoplanet, poznat kao K2-18b, osam je puta veći od Zemlje i poznat je kao "Superzemlja", ili egzoplanet mase između Zemlje i Neptuna. Orbitala je zvijezda Crvenog patuljka udaljena 110 svjetlosnih godina od Zemlje u zviježđu Leona. Planet je 2015. otkrio NASA-in svemirski brod Kepler.

Istraživački tim koristio je arhivske podatke prikupljene svemirskim teleskopom Hubble između 2016. i 2017., koji je snimio zvjezdanu svjetlost dok je prolazila kroz atmosferu egzoplaneta. Istraživači su rekli da su jasno vidjeli tragove vodene pare u atmosferi kada su podatke stavljali kroz algoritme. Također su promatrali tragove vodika i helija u atmosferi, dvaju elemenata kojih u svemiru ima najviše.

Otkrivanje vodene pare u atmosferi ovog egzoplaneta posebno je uzbudljivo za istraživače jer egzoplanet također leži u naseljenoj zoni svoje zvijezde, koja uključuje prave temperature da tekuća voda postoji na površini planeta i potencijalno podržava život kao što razumijemo.

Istraživači su svoja otkrića objavili u srijedu u časopisu Nature Astronomy.

- Pronalazak vode na potencijalno naseljenom planetu nevjerojatno je uzbudljiva stvar, rekao je Angelos Tsiaras, autor studije i znanstveni suradnik Centra za svemirsku egzokemiju Sveučilišta College London. "K2-18b nije Zemlja 2.0 jer je znatno teži i ima različit atmosferski sastav. Međutim, to nas približava odgovoru na temeljno pitanje: Je li Zemlja jedinstvena?"

Egzoplanet svaka 33 dana izvrši jednu orbitu oko svoje zvijezde i mnogo joj je bliže nego Zemlja Suncu. Ali zvijezda Crvenog patuljka mnogo je hladnija od našeg Sunca. Na temelju izračuna istraživača, vjeruje se da bi planet mogao biti čak na sličnoj temperaturi kakva je na Zemlji.

No raspon se, zbog ograničenja njihovih podataka, proširuje i na temperature koje su mnogo ispod ili iznad onih na Zemlji.

Međutim, zvijezda Crvenog patuljka je aktivna te vjerojatno izlaže egzoplanet većem zračenju nego što ga prima Zemlja.

Istraživači vjeruju da bi u atmosferi mogli biti prisutni i drugi elementi poput dušika i metana, ali samo promatranja naprednim teleskopima moći će to potvrditi ili opovrgnuti.