Kalfornijsko sveučilište utemeljilo Institut za istraživanje ljubaznosti

Pomoći kolegi s posla, zanimati se za zdravlje susjeda u poznim godinama, propustiti automobil u vrijeme najvećih gužvi, čitav niz svakodnevnih lijepih gesta odsad će biti predmet znanstvenih istraživanja na Sveučilištu Kalifornija u Los Angelesu (UCLA), koje je službeno u srijedu otvorilo Institut za ljubaznost.

Riječ e o interdisciplinarnom studiju koji će istraživati ljubaznost kroz evoluciju, biologiju, psihologiju, ekonomiju, kulturu i socilogiju, objašnjava se u priopćenju sveučilišta.

- Institut Bedari za ljubaznost na UCLA-i želi biti protuteža aktualnom političkom konteksu u svijetu koji obiluje nasiljem i napetostima, ističe  Darnell Hunt, dekan Fakulteta društvenih znanosti uglednog kalifornijskog sveučilišta u sklopu kojega će djelovati institut.

Matthew Harris, suutemeljitelj instituta objašnjava da se ljubaznost krije u svakome od nas i trebat će mnogo istraživanja da bismo shvatili zbog čega ljubaznost može biti tako rijetka u modernom svijetu.

Znanstvene studije pokazale su da ljubazne geste imaju vrlo pozitivan učinak na tjelesno i mentalno zdravlje osoba koje ih čine, ali da mogu biti zarazne za ljude koji svjedoče takvim potezima.