Stres inkontinencija nije bauk, vježbe pomažu

Rijetko se govori i o stres inkontinenciji. Neugodan je to osjećaj nemogućnosti zadržavanja mokraće koji je često popraćen i urinarnim infekcijama. Možemo li izliječiti ovaj učestali zdravstveni problem, otkriva Maja Gudelj, specijalistica ginekologije i opstetricije i koje vježbe nam tu pomažu, pokazala nam je Andrea Rukavina, kineziologinja.

Inkontinencija pogađa oko 200 milijuna ljudi u svijet. Među njima je 65 milijuna žena koje se bore sa stresnom urinarnom inkontinencijom.

- To je inkontinencija kod koje dolazi zbog oštećenja mišića zdjeličnog dna. Obično se događa nakon poroda ili još češće nakon nekoliko poroda u nizu. Težak fizički rad isto može dovesti do te vrste inkontinencije, govori Gudelj.

Kašljanje, kihanje, smijanje, podizanje teških predmeta – sve to može dovesti do neželjenog istjecanja urina. Kada nastane stres na mišiće zdjeličnog dna – oni popuste. U svijetu ovaj problem ima svaka sedma žena dok je u Hrvatskoj to svaka četvrta u aktivnoj dobi, između 35. i 45. godine.

Inkontinencija, iako je učestali zdravstveni problem, na sebe nažalost veže sram. Osobe se ustručavaju razgovarati o njoj s bilo kime pa čak i sa stručnom osobom.

Zdrav stil života može imati značajnu ulogu u prevenciji inkontinencije. Činjenica je da se svi rađamo inkontinentni, naučimo to kontrolirati, ali s godinama nas inkontinencija opet sustiže. No uz zdrav i aktivan stil života, ona ne mora biti bauk.

Ako i vas pati inkontinencija, prvi korak neka vam bude razgovor s liječnikom, ali i prijateljicama, jer statistički gledano 1 od 4 je zasigurno to isto doživjela. Budite svjesni toga da stres inkontinencija može trajati dugo ako se ne radi na prevenciji i liječenju.