Kako je Ana Josipović lagala na Instagramu

'Svi o nečemu ponekad lažemo na Instagramu, ali ja sam to laganje podigla na drugu razinu', poručila je modna urednica i novinarka Ana Josipović, autorica 'pop-up' izložbe 'Kako sam lagala na Instagramu' na koju ju je potaknula osobna borba s karcinomom.

U zagrebačkoj Laubi na 24 sata bila je postavljena neobična izložba naziva 'Kako sam lagala na Instagramu'. Riječ je o 13 foto-instalacija koje prikazuju autoričine javne dotjerane objave s Instagrama.

Na izložbi su tim objavama pridružene su i fotografije iz 'backstagea' koje će bez filtera i uljepšavanja razotkriti životne događaje između njezina dva rođendana. Senzacionalistički naslov izložbe upućuje na kritički obračun s jednom od najvećih svjetskih društvenih mreža i nerealnim standardima ljepote i življenja koje ona plasira.
Kako sam lagala na Instagramu
Izložba ne pokazuje samo stanje 'bez filtera' nego i dugotrajnu borbu s karcinomom dojke – od rođendana do rođendana: To je moj odgovor na rak, na njegove posljedice koje su mi htjele oduzeti ženstvenost. Ja sam s takvom borbom i takvom laži odlučila pobijediti, bar u onom dijelu na koji sam mogla utjecati, a to je neki vizualni identitet, kaže autorica Ana Josipović.

Fotografije za javnost i iz 'backstagea' prikazuju istu snažnu ženu koja se sa zloćudnom bolešću borila živeći punim plućima veseleći se ljepoti uz pomoć Beyonce, Melanie Trump, pa čak i Ciccioline, kako je nazvala svoje perike.

- Nisam htjela osjećati se bolesnom. Ja uopće ne govorim o bolesti jer to je neko stanje koje ti malo zakomplicira život, ali ovu izložbu sam osmislila kao ljubavnu priču o mojoj kosi i kao moju pobjedu nad rakom, poručuje Ana Josipović.

Što god mislili o popularnim oblicima prezentacije na Instagramu, neporecivo je da je riječ o iznimno utjecajnom i društveno relevantnom suvremenom fenomenu gdje linija razgraničenja privatnog i javnog postaje sve tanja.