Mobiteli odvlače pažnju na radnom mjestu, evo kako to spriječiti

Pametni mobitel se u nešto više od desetljeća uvukao u sva područja života pa i na radno mjesto. Nejasna je granica između poslovnog i privatnog života. Ne samo zbog toga što šefovi ponekad šalju e-mailove i poruke i nakon što smjena završi, već i zato što zaposlenici provode previše vremena na mobitelu za radnog vremena.

- To vodi nižoj produktivnosti, rekao je profesor psihologije Christian Montag koji istražuje to pitanje na Sveučilištu u Ulm u Njemačkoj. Zbog stalnih prekida znatno se smanjilo efektivno radno vrijeme, kaže Montag.

Ljudi u prosjeku provedu oko dva i pol sata dnevno na svojim pametnim mobitelima. 

- Većinu vremena su na Facebooku, Instagramu i drugim društvenim mrežama, rekao je Montag. Pokreće ih strah da će nešto propustiti. Kako bi se spriječila pojava tog straha, mogu se postaviti vremenska ograničenja za upotrebu pametnog telefona u uredu.

Savjetnica za poslovno upravljanje Gabriele Thies preporučila je da se privatni e-mailovi i poruke provjeravaju samo u određeno vrijeme dana, primjerice ujutro pa opet poslijepodne. Trebali biste odmah odgovoriti samo na one poruke koje su hitne, inače odgovorite na njih kasnije, kaže Thies.

Preporučuje i isključivanje obavijesti na mobitelima dok ste na poslu. Mobitel je najbolje spremiti u džep i ugasiti ga, ako je to moguće. 

- Osobe s kojima poslovno komunicirate možete pitati da "primarno komunicirate preko poslovne linije ili e-maila, kaže Thies. Thies dodaje da ni zaposlenici ne bi trebali slati poruke dok su na poslu, a obitelj i prijatelji ih trebaju kontaktirati samo ako je nešto hitno.