Živost na zagrebačkoj plesnoj sceni

Ovih je dana posebno živo na zagrebačkim scenama koje su otvorene suvremenim plesnim projektima. Bili smo na susretu organizacija kulture Clubture forum te u Zagrebačkom plesnom centru na festivalu 'Sounded bodies'.

Inkluzivni kolektiv za istraživanje pokreta
u koreografiji Martine Tomić izveo je u sklopu Clubture foruma u zagrebačkoj Močvari predstavu  'Đavolji odvjetnik' koja je dio projekta 'Dupla pozivnica'.

S dramaturginjom Ninom Gojić i glazbenikom Nenadom Kovačićem, koreografkinja i kolektiv kreću u istraživanje zanimanja za slušanje, tražeći mehanizme koji se mogu prenijeti u pokret te istražujući kako se koristimo slušanjem u običnim, razgovornim situacijama.

Zagrebački plesni centar ugostio je, pak, veći dio programa poznatog međunarodnog festivala 'Sounded bodies'. Festival udruge Domino posvećen je glasu i tijelu pa je tu svoje mjesto našao i projekt 'Hibrid' autora Robsona Catalunhe koji je izvorni solo pretvorio u duet s našom poznatom autoricom Vesnom Mačković.

'Hibrid' ispituje odnose između pojedinaca i mogućnosti prepoznavanja društva, posebno brazilskog, rasno izmiješanog u kojem se pojedinci ne osjećaju slobodnima.

- Ideja je bila pokazati kako osjećam drugo, različito biće, gledajući tijelo, vaše oči, ruke jer mi možemo prepoznati ljudske osjećaje, bez riječi, rekao je Robson Catalunha

Suradnja Vesne Mačković i Robsona Catalunhe započela je projektom 'Moj govor' snimljenim ispred Bijele kuće u Washingtonu. U želji da pokaže različitost jezika i komunikaciju koja zbog nerazumijevanja može biti loša, ali i dobra uz pomoć geste ili osmijeha, Mačković proučavajući temu vraća komunikaciju u prapovijest kada riječ nije imala značenje i bila je tek puki krik.

Iz te pozicije pa do današnje globalne komunikacije, društvenih mreža i digitalizacije, komunikacija se podiže na drugu razinu i njezino je mjesto ispred Bijele kuće.

U Zagrebačkom plesnom centru premijerno je izvedena i 'Plesna demokracija', koreografkinje Jasne Čižmek Tarbuk. Gledatelji doslovce izabiru što će plesači izvesti pa je predstava prepuštena algoritmu.

Plesačice Sara Piljek, Marta Habulin i glumac Jan Novosel plešu i glume u duhovitoj i razigranoj koreografiji i na glazbeni predložak skladatelja Katarine Kralj, Gordana Krekovića i Borisa Matešina.

Zanimljiva i plesna, duhovita ali i intrigantna 'Plesna demokracija' najavljuje niz novih premijernih i repriznih naslova u Zagrebačkom plesnom centru.