Zašto se publika našla u rupi za orkestar?

Nova predstava riječkog HNK ‘rePUBLIKA U ORKESTRU’ odgovara na pitanje - mogu li umjetnici spasiti svijet?

Riječ je o projektu koji je početkom godine započet u Chicagu, nastavljen u Zagrebu, a u suradnji Talijanske i Hrvatske drame riječkoga HNK-a izvodi ga BADco. Publika je, umjesto u gledalištu, na sasvim neočekivanom mjestu.

Do kraja stoljeća možemo očekivati povećanje temperature za tri stupnja. Čak i u najboljem slučaju dio svijeta postat će nenastanjiv. U teškim vremenima aktivizam ulazi u sve pore društva i smješta se na umjetničke pozornice.

- Predstava je pokušaj da se na neki način izvidi pogledom unatrag i pogledom unaprijed što smo sve pokušavali učiniti od industrijalizacije do danas, bilo da uništimo Zemlju, bilo da ju spasimo i interveniramo na neki način, kaže redatelj Goran Sergej Pristaš.

Uloge su toliko zahtjevne da su na rubu izvođenja. One su splet intervencija u javnom prostoru, tarantelističkih zahtjevnih koreografija i vrlo teških skladbi Johna Cagea.

- HNK Ivan pl. Zajc je uvijek na rubu svojih klasičnih izvedbi, tako da to nije bilo neobično jer mi se ovdje često nalazimo u nekim drugačijim zadacima od klasičnih uloga, komentira glumica Aleksandra Stojaković Olenjuk.

Gledatelji imaju jedinstvenu perspektivu na kazališni prostor. Smješteni su u rupu orkestra, utrobu kazališta čija budućnost ovisi upravo o klimatskim promjenama i podizanju razine mora.

- Za mene se umjetnost i aktivizam isprepliću i kad se teme tiču, a ove teme se tiču svijeta u kojem živimo u kontakstu klimatskih promjena, onda mislim da je naprosto neophodno da otvorimo oči, poručila je plesačica Ana Kreitmeyer.

Što kad ni promjena ni izgledi za spas nisu izvjesni? HNK Ivana pl. Zajca poručuje: odlučujemo se na vježbanje i prakticiranje nemogućeg!