31. listopada 1954. - Mirogojska tramvajska nesreća

Iako danas do središnjega zagrebačkoga groblja na Mirogoju prometuju autobusi, nije oduvijek bilo tako. Tramvajska linija premrežavala je i taj dio Zagreba sve do velike tramvajske nesreće koja se dogodila u nedjelju, 31. listopada 1954. uoči Svih svetih.

Tog su jutra u 8 i 50 tramvajska motorna kola broj 21 krenula od zaokretnice Mirogoj prema Gupčevoj zvijezdi. Pri vožnji nizbrdo na dionici na kojoj je najveći uzdužni nagib zakazala je tračnička kočnica. To se vjerojatno dogodilo zbog toga što su ta tramvajska kola ranije toga dana, zahvatila i prevrnula zaprežna kola, nakon kojih nisu pregledana. Uskoro je tramvaj na nizbrdici peterostruko premašio dopuštenu brzinu, a nije pomogao ni pijesak ispušten po tračnicama. Za ručnu kočnicu pri brzini od 80 kilometara na sat bilo je prekasno. Dio putnika počeo je iskakati, a neki su se ukočili od straha ili izgubili svijest.

Na posljednjem zavoju kod Zarazne bolnice tramvajska kola su iskliznula iz tračnica i velikom brzinom udarila u drvored na drugoj strani Mirogojske ceste. Od udarca mnoga su stabla iščupana, a sve osim poda kola bilo je razmrskano. 19 osoba je poginulo, 37 je teško ozlijeđeno. Očevici nesreće zaustavljali su automobile kako bi unesrećene prevezli do bolnica. Cijeli Zagreb sjatio se na Mirogoj, a telefoni svih zagrebačkih bolnica tog su dana bili užareni. Koliko je nesreća bila strašna, najbolje govori podatak da se dio žrtava mogao identificirati samo preko otisaka prstiju.

Zbog ove nesreće sljedećih je deset godina bio obustavljen tramvajski promet na toj dionici. Ponovno je uspostavljen uz kola opremljena jakom zračnom, elektromagnetnom i ručnom kočnicom. Ipak, tramvajski je promet na tome dijelu 1967. zamijenjen autobusnim.