Nakon 15 godina 'Madama Butterfly' u HNK Zagreb

U samo pet dana, u dva Hrvatska narodna kazališta, u Rijeci i Zagrebu, premijerno je izvedena Puccinijeva opera 'Madama Butterfly'. U središnjem nacionalnom teatru na programu je nije bilo 15 godina, a vratila se u petak navečer.

Priča o gejši leptirici uhvaćenoj u mrežu američkog mornaričkog časnika pouzdani je mamac za publiku. Prepoznao je to i ravnatelj zagrebačke opere, Marcello Mottadelli, koji je ravnao premijernom izvedbom.

- Privlačnost ove opere jest u tome što publika osjeća nešto posebno, ali ne zna ni što je to, ni otkuda dolazi. U tome je tajna, komentira Marcello Mottadelli.

Scenografija i kostimi izrađeni su u radionicama Kazališta u Veroni u koprodukciji s kojim se predstava stvarala. Autorski tim je stoga većinom talijanski. Redatelj Andrea Cigni radnju smješta u suvremeno doba: Priča o Madami Butterfly je univerzalna, može se događati bilo kad, ističe Cigni.

Tijekom 90 posto predstave na sceni je interpretkinja naslovnoga lika - kao Cio Cio San debitirala je sjajna zagrebačka prvakinja Valentina Fijačko Kobić: Pripreme su tekle mjesecima jer to je, zapravo, moja najveća uloga količinski do sad, rekla je Fijačko Kobić.

Partner joj je bio iskusni talijanski tenor Angelo Fiore: Pinkerton je osoba koja se nizašto ne brine, želi se samo zabaviti i doživjeti avanture, napominje Fiore koji tumači ulogu B. F. Pinkertona.

Još nikada u povijesti opere u Hrvata isti naslov nije premijerno uprizoren u dva najbliža operna kazališta u istom tjednu. No, publika sad može birati  između dviju odličnih predstava: mračniju ali glumački dorađeniju Butterfly u Zagrebu ili vizualno atraktivniju u Rijeci u režiji Dražena Siriščevića.

Dok smo vas s riječkom produkcijom upoznali prošli tjedan tjedna, naša novinarka Jana Haluza, koja je pogledala obje, u prilogu za Vijesti iz kulture osvrnula se na zagrebačku postavu: