Otkazana premijera 'Hedde Gabler' Kazališta Hotel Bulić

„Premijera je otkazana zbog nepredviđenih okolnosti. Novi termin uskoro!" - objavljeno je iz Kazališta Hotel Bulić koje je 5. studenoga u zagrebačkoj Tvornici trebalo izvesti 'Heddu Gabler' u režiji Senke Bulić.

- Povrat novca za ulaznice kupljene gotovinom na jednom od Entrio prodajnih mjesta moguće je ostvariti od ponedjeljka (04.11.2019.) isključivo na istom prodajnom mjestu gdje su i kupljene. Za sve ulaznice kupljene online povrat će biti automatski izvršen, te će kupci dobiti mail obavijest o istom, stoji u objavi Kazališta Bulić.
Prije nego što su nastupile 'nepredviđene okolnosti' premijeru smo najavili u emisiji Kultura s nogu u kojoj smo Senku Bulić spojili s barunicom Castelli koju je u novoj Eurokazovoj produkciji 'Glembajevih' utjelovio glumac Domagoj Janković:



'Heddu Gabler’ prema drami Henrika Ibsena režirala je Senka Bulić istražujući kako motivi te egzistencijalističke drame korespondiraju s našim vremenom:  Hedda Gabler zasigurno je najmoderniji klasični dramski ženski lik s kojim senzibilitet našeg vremena najbliže korespondira. Njezina egzistencija na sceni je veliki, munchovski krik za intenzitetom i konstanta njegovog izmicanja, i odvija se takvom brzinom akcije koju kao svoj prirodni ritam prepoznaje tek naše vrijeme, stoji u najavi.

Duboko tužna i duboko usamljena, s velikom željom da povuče sve sa sobom u svoju poziciju, ona je često i antipatičan lik, antijunakinja koju ne možemo držati u jednoj kutiji, bez izmjena perspektive, te je po tome gotovo jedinstvena u galeriji klasičnih ženskih likova.

- Destruktivna i nepredvidljiva je energija kojom privlači okolinu, testira njome pojmove humaniteta, odbacujući umorne i iskorištene koji vuku sa sobom previše prošlosti. Hedda Gabler jasno se ocrtava kao egzistencijalistička drama, a Ibsen kao da je njome otvorio Pandorinu kutiju našeg vremena, ističe se u najavi.

Slijedom tih motiva nova predstava Kazališta Hotel Bulić uspostavljat će referentnost s našim vremenom u kojem smo artikulirano ili neartikulirano prepuni anksioznosti i strahova oko egzistencije i pozicije čovjeka.

Igraju Lucija Šerbedžija, Barbara Prpić, Paško Vukasović, Jure Radnić i Dado Ćosić. Dramaturgiju je napravila Vesna Đikanović, glazbu potpisuje Tomislav Ćurković, kostime Oliver Jularić, a scenu Silvio Vujičić. Svjetlo je oblikovao Tomislav Maglečić, a ton Branimir Božak i Ivan Biondić.

Novo čitanje ‘Gospode Glembajevih’ u režiji Branka Brezovca

Kanonski dramski tekst najvećeg hrvatskog pisca 20. stoljeća Miroslava Krleže, psihološka drama ‘Gospoda Glembajevi’, u novom kazališnom čitanju Branka Brezovca i produkciji Eurokaza, izveden je prošli petak KIC. 

Riječ je o aktualizaciji slavne drame koja u ekstravagantnoj režiji Branka Brezovca, uz historizaciju s elementima fantastike, postaje kritika trenutne tajkunske nakaradnosti, u gorkom, iako ne posve pesimističnom pristupu koji odbacuje svaki pomak i prebačaj u retoričnost.

- Izvorno, 'Glembajevi' govore o propasti jedne velike kapitalističke obitelji, o načinu kako je veličina te obitelji nastala, kako se u lukavosti održavala, i kako se perverzno rastočila, poručuju iz Eurokaza.

U doba današnje tajkunizacije, koja vlada svim tranzicijskim prostorima od Baltika do Soluna, tema te drame čini se ključna za hrabri ulaz u vibriranje teatarske suvremenosti i neporecive aktualnosti.

Predstava je publici prvi puta bila predstavljena u srpnju, kada je na zagrebačkom Gvozdu otvorila 8. Festival Miroslav Krleža.

Ulogu karizmatičnog dekadenta Leonea Glembaya tumači Mislav Čavajda, kao bezosjećajan aristokrat Ignjat Glembay nastupa hrvatski glumac s danskom adresom i svjetskom karijerom Zlatko Burić Kićo, a tajnovitu damu divlje prirode, barunicu Castelli, ne utjelovljuje glumica već mladi i talentirani glumac Domagoj Janković.

- Nema spasa u naciji, nema nam morala, nema religioznosti, iskupljenja, savjesti. Ima mutno u nama i s tim mutežom priznanja zasnujmo jedan održiviji svijet nepodnošljive osjećajnosti i prisiljene čovječnosti, poručuju iz Eurokaza.