Kojim je vježbama smršavjela Adele - provjerili smo na vlasitoj koži

Novom je linijom u samo godinu dana britanska pjevačica Adele oduševila publiku. Prema procjenama i vlastitom priznanju, posebnim režimom prehrane i posebnim vježbama Adele je ostala lakša za desetak kilograma. A onda je priznala i kako je vježbala. Na posebnim spravama za pilates, vježbala je na "reformerima".

Kako je Adele, prema vlastitom priznanju, baš kao i većina nas, mrziteljica posebnih dijeta i vježbanja, ova je promjena zadivila gotovo sve u njenom svijetu. I pri intervjuima postalo je važnije pitati kako je dovela liniju u red nego ima li što ovo s njenim novim albumom.

A liniju je, također prema njenim riječima, dovela u red vježbajući tri puta tjedno po 60 minuta. Na pilates reformerima. Pilates nije nova metoda vježbe među zvijezdama, propagiraju ga svesrdno Gwyneth Paltrow, Kourtney Kardashian i Naomi Campbell između ostalih.

Kako izgledaju te vježbe koje djeluju jednostavno, provjerila sam sama. Smršaviti nije lako, zna to britanska pjevačica Adele koja je vježbajući pilates reformer "skinula" 10-ak kg. Nisu baš lagane, i nije lako izvedivo to što je Adele uspjela uvjerila sam se doslovno u znoju lica svoga. Mislila sam da sam u kakvoj-takvoj formi, ali jedan jedini trening pilates reformera razuvjerio me i učvrstio u razmišljanjima da hitno moram početi redovno vježbati. 



Svaka vježba kroz koju me vodila trenerica zahtijeva ne samo maksimalnu koncentraciju, već sam se morala i pridržavati nekoliko paralelnih uputa kako bih vježbu pravilno odradila. Vježbe su različite, kao i sama opterećenja, pa i položaji tijela, a kad se treba voditi računa o pravilnom disanju, pravilnom položaju tijela i pravilnom držanju sve su šanse da se malko pogubite u svemu. I meni se to događalo na trenutke. Možda i zato sto sam podcijenila pilates misleći kako je riječ o laganom  istezanju, a dočekao me stvarni posao i stvarna tjelovježba. Koliko god, gledajući sa strane, neke vježbe izgledaju lagano, u praksi je puno kompliciranije.

- Ideja je da se to radi lijepo u fazama, da svaku fazu vodi trener, objasni vam svaki segment, uči vas dio po dio, integrira uz sve to pravilno disanje. Tako da zapravo uz dobrog trenera sve to uopće nije teško. Ono što razlikuje pilates od drugih stvari je što je on vještina. Ono što je bitno je da program bude tako koncipiran da zapravo radite konstantno jedne mišiće, pa njima suprotne, pa jedne mišiće, pa njima suprotne. Na taj način se postiže i pokretljivost i fleksibilnost. Pokretljivost zglobova i fleksibilnost mišića i ujedno jedna lijepa mišićna izdržljivost i jakost, rekla je trenerica Mirela Anić.

Sve počinje prilično benigno. Ležim, i dišem. Ležim i dišem. Ali kada trening zaista krene, nema stajanja. Radi se na svim mišićima tijela, kreće se od nogu, završava na rukama, a u međuvremenu, tih sat vremena možda jedino mišići lica ne rade. Ako ne uračunamo smijeh ili grimase uslijed treninga. Osobno, najviše mi se svidjela vježba skakanja ležećki, kada sam se nogama odupirala o drvenu podlogu. U početku, nisam mogla vjerovati da ću skakati ležečki, ali vrlo brzo sam uhvatila ritam. I jako mi se svidjelo.



Zanimljiva mi je bila i vježba "plug" jer sam se na trenutke, dok sam rukama povlačila remenje, osjećala poput Supermana. Svakako je najteža vježba bila "sirena", tu vježbu sam izvodila na kutiji koja mi je dodatno otežala održavanje ravnoteže. Uz to sam morala voditi računa o pravilnim položajima ruku, nogu, kralježnice i glave, te o pravilnom disanju - previše uputa za jednu "običnu" vježbu pogotovo za prvi puta.

Sama sprava na kojoj je Adele predano vježbala i mršavjela na prvu djeluje poput kakvog neudobnijeg kreveta. Ali, daleko od toga da služi za odmaranja. Ima pomičnu podnicu koja horizontalno klizi, a sajle omogućuju da povlačenjem rukama ili odgurivanjem nogama, podnica klizi. Na donjem dijelu su opruge koje uz težinu tijela, pružaju otpor koji se prilagođava tjelesnoj pripremi i formi. Na spravi se može izvoditi više od 500 vježbi i pogodna je za trudnice, sportaše te rehabilitaciju nakon ozljeda. Tvorac sprave je Joseph Pilates, izumitelj pilatesa. Tijekom I. svjetskog rata počeo je razvijati vježbe na podu koje danas poznajemo kao klasični pilates na prostirci. Razvio je i vježbe koje su pomagale vojnicima prilikom rehabilitacije. Opruga od kreveta i prsten od bačve za pivo bili su mu pri ruci, pa ih je unio kao elemente u svoje vježbe. Pilates reformer pozitivno djeluje na tetive i ligamente, te je odličan za poboljšanje mišićno-tetivnog sustava. Također i smanjuje bolove u leđima ili koljenima. Za ovo potonje vjerujem na riječ jer mene, dan nakon vježbanja, još uvijek bole mišići.



Prednost pilatesa, kažu oni koji se njime bave, sastoji se u tome da se razvijaju uzdužni mišići, istezanjima se i vježbama djeluje na svaki mišić u tijelu i nema "zabušavanja" (vjerujte mi na riječ), a sve zajedno djeluje jednostavnije no što u stvarnosti zaista i jest. No, daje li rezultate? Pita li se britansku pjevačicu i još pokoju holivudsku zvijezdu, očito daje.