Gasi se uspješan projekt za integraciju romskih učenika

Petnaest je mjeseci trajao 807 tisuća kuna vrijedan projekt produženog boravka za djecu romske nacionalne manjine koja u Osnovnoj školi Kuršanec čine 82 posto učenika.

-
Projektom je uključeno 45 djece iz drugog razreda osnovne škole, zaposlena tri učitelja koji su dakle provodili program produženog boravka. Namještene su dvije učionice da bi se mogao provoditi program - kaže Damira Vresk, voditeljica projekta, Čakra d.o.o.

Nositelj projekta Grad Čakovec za produženi je boravak dobio europski novac. Tu se nisu samo pisale domaće zadaće i svladavalo gradivo, neformalno se družilo, razvijale su socijalne vještine, organizirale igre i likovne radionice.

- Iskustva su iznimno dobra, hvale vrijedna i kao ravnateljica škole mogu samo reći da nam je iznimno svima žao i velika je šteta što se taj projekt nije nastavio i ove školske godine - naglašava Marija Tepalović, ravnateljica OŠ Kuršanec.

I eto problema - zahukta se priča, fantastični su rezultati i - sve se ugasi za godinu dana. A dug je bio put na uključivanju malih Roma u redoviti sustav obrazovanja. Dvadeset je godina trebalo da se dođe do ovog nadstandarda.

- Radim kao romski pomagač u OŠ Pribislavec i na početku mojeg rada mi smo morali doslovno kucati od vrata do vrata da nam djecu daju u školi. Danas je situacija potpuno drugačija - kaže Elvis Kralj, zamjenik predsjednika Vijeća romske nacionalne manjine Međimurske županije.

Pod nazivom "Iškulica - školica jednakih mogućnosti u obrazovanju" provodio se produženi boravak, predškolski odgoj, uz plaćeni prijevoz i obroke u šest škola i jednom vrtiću Međimurske županije. Priča vrijedna ukupno milijun i šesto tisuća kuna, druga je u kojoj sudjeluje osnovna škola Orehovica.

- Stoga adresiramo ključnim dionicima i postavljamo im pitanje - što dalje, na koji način se djeci kojoj se godinu dana omogućilo nešto što je doista korisno za njih, što su primijetili i učitelji i roditelji, a onda tu financiranje prestaje - poručuje Maja Odrić Mikulić, voditeljica projekta "Iškulica - školica".

Jedino je rješenje, kažu, posložiti osnovnoškolski sustav po uzoru na već uređenu potporu kakvu država pruža romskim učenicima u srednjim školama.