Spartanski trening na "starinski način"

Ja sam Iva i majka sam dva sina. Nije da imam previše godina, i nije da nisam u formi. Uostalom, svaka majka zna da uz djecu nema vremena za sjedenje. Pogotovo uz sinove. Trči, skači, igraj nogomet, bavi se sportovima koji mi i nisu bliski i sve to dovelo me do toga da vjerujem da sam u formi. Pritom još i moja sestra vodi judo klub pa i to mi nije nepoznanica. Ali kako sam krenula u ova vježbanja ustanovila sam da sam u krivu. Itekako.

Do sad sam već okušala reforemere kako je Adele mršavjela, pa sam probala progressive i ustanovila da i nisam toliko brza koliko sam mislila, a i bila sam na DNS-u. A onda sam dospjela kod poznatog sportaša koji trenira starinskim tehnikama. Spartanskim.

Budimir Šobat poznat je po ronjenju na dah, bavio se body buildingom i ima autističnu kćerku te svojim bavljenjem sportom promovira svijest o autizmu.

Kao što rekoh, mislila sam da sam u formi. Buda me razuvjerio. Nakon njega vidjela sam da ne znam trčati, ne znam baš ni skakati, a nije ni da mi je disanje najbolje. Idemo redom.

Spartanski trening je vrsta vježbanja na "starinski način" i koriste se tehnike iz davne prošlosti. Budući da nikada nisam bila na takvom treningu, došlo je vrijeme da provjerim o čemu se točno radi.

- Veslanje, nordijsko trčanje i biciklizam su tri najteža sporta po svim parametrima. Jedna od odličnih stvari da se zagriješ je veslački ergometar od kojeg svi bježe, pojasnio mi je trener Budimir Šobat.



Zagrijati sam se trebala, a od veslanja nisam pobjegla. Htjela sam isprobati veslački ergometar. Trebalo je uskladiti mnogo pokreta ruku i nogu, uz obavezno pravilno disanje, ali ritam sam brzo ulovila. Svidjelo mi se, prvenstveno zato jer je to nešto novo što nikada nisam probala. Veslački ergometar čini dobro gotovo svim mišićima u tijelu - tijekom vježbe ih se aktivira više od 90%. U odnosu na druge vrste vježbi, ovdje se jako brzo troše kalorije, što se može i vidjeti na tijelu.

Na red je došlo trčanje, što mi nikada nije bila jača strana. To je i trener primijetio, pa mi je pokazao vježbu koja se radi sjedečki kako bi se dobio trup i položaj potreban za pravilno trčanje.

- Koliko ruka ide naprijed, toliko ruka ide nazad. Znači, dovuci do ovdje do visine lica, ona je pod jednim kutem i taj kut se ne mijenja čak ni kada dođeš iza. Sada je vrlo važno da to napraviš vrlo polako, kada to uhvatiš ritam, počet ćeš linearno ubrzavati da bi došla do toga da poskakuješ, moraš jako stisnuti noge jer će pobjeći sa strunjače, pojasnio mi je trener.



Ova vježba mi je pomogla da "ulovim ritam" i shvatim kako bi trebala pravilno trčati. I trener je primijetio promjenu u mom trčanju. Cijelo vrijeme mi je govorio kako je važno mozgu poslati informaciju o vježbi, o tome što i kako trebam odraditi, te da zapravo treniram mozak, a ne tijelo.

- Dokazano je da do 80, 85, 90 ako ne pustiš, ti i dalje učiš, bez obzira što odumiru stanice - trenira se mozak, a ne tijelo, rekao je Šobat.

Nakon uspješno svladanog trčanja, vježbala sam istovremeni grubi doskok, za koji Šobat kaže da je vrhunac grube motorike. Tu sam imala problema - nikako se uskladiti i napraviti pravilno. Pokušaja je bilo mnogo, na kraju sam nekako ipak uspjela pravilno izvesti vježbu.



Zgibovi, tj. priprema za pravilno izvođenje zgibova je sljedeća vježba koja je došla na red. Šobat me upozorio kako se na spravama uvijek napravi oko 50% više no što se inače može.



- Jedino pravo mjerilo ljudskog tijela je da 10 puta čučneš svoju težinu, dodao je.

Ovu vježbu sam već radila, pa nisam imala problema oko pravilnog izvođenja. Ovo je odlična priprema za izvođenje zgibova od koje su me jako boljele ruke, posebice dlanovi koje sam nažuljala.

Na kraju, slijedi neizostavno istezanje radi bolje regeneracije mišića. Kao što je ključ uspješnog treniranja zagrijavanje na početku treninga, tako je i istezanje na kraju podjednako važno.

Zaključak je da su Spartanski treninzi kratki, maksimalno intezivni sa raznim rekvizitima poput girja, čekića, guma, traka i mnoštva drugih, na prvi pogled nesvakidašnjih alata. Treninzi su specifični i prilagođeni rekreativcima, profesionalnim sportašima, mlađima i starijima. Cilj je kako bi se u što kraćem vremenu postigli najbolji rezulati. Jako mi se svidjelo, vjerujem da ću nastaviti trenirati "po starinski" jer mi ovakva vrsta treninga najviše odgovara. Onima koji se još traže u moru raznih programa, svakako preporučam Spartanski trening. Za sebe znam da ću ponovno otići.