MSU: Projekt Igora Grubića s Venecijanskog bijenala

Multimedijalni umjetnik sa svjetskom reputacijom Igor Grubić predstavljao je Hrvatsku na ovogodišnjem Venecijanskom bijenalu s radom 'Tragovi nestajanja (u tri čina)'. Cjeloviti projekt prva ima priliku vidjeti zagrebačka publika u Muzeju suvremene umjetnosti.

Projekt sastavljen od tri fotografska eseja (Divlja kuća, Filigranski pločnik i Dekonstrukcija tvornice) te animiranog filma, nastajao je trinaest godina tijekom kojih umjetnik dokumentira poslijeratnu, tranzicijsku stvarnost Hrvatske, i promjene koje donosi prelazak na kapitalizam i ekonomiju slobodnog tržišta, pa privatizacija.

Propadaju tvornice, raste beskučništvo i siromaštvo, nestaju male gradske kreativne zanatske radnje - Grubićev umjetnički projekt čvrsto je usidren u humanističku dimenziju dokumentarne fotografije, spajajući poetiku, politiku i društvenu stvarnost.

- Posebno mi je bilo zanimljivo pratiti kako nestaje taj kreativni kolektivni entuzijazam u društvu i kako se u tom prelasku na kapitalizam zapravo sve više okrećemo individualizaciji i ideji osobne koristi dok je možda nekada postojala kolektivna ideja kreativnog rada i rada za opće dobro, objašnjava Igor Grubić.

- Vidi se da je ovaj projekt nastajao nekoliko godina i to mu daje i dodatnu težinu i draž, i zbog toga je još uvjerljiviji i bolji, komentira ravnateljica MSU-a Snježana Pintarić.

Za vrijeme trajanja uglednog Venecijanskog bijenala o djelu Igora Grubića koji je tematikom nadišao lokalne i zagrebao duboko u globalne probleme, strani su mediji izvještavali kao o ostvarenju koje ‘obavezno treba obići’.

Izložba u MSU-u ostaje otvorena do 4. siječnja 2020. godine.