Društvene igre naših dizajnera

Slavica Farkaš, Adriana Pavelić i Kazimir Samošćanec zajedno su studirali, družili se i nakon studija shvatili da ih zanima dizajn za djecu te su osmislili tri različite društvene igre.

Slavica
je oduvijek voljela bajke, pogotovo otkad je dobila 11 godina mlađu sestru. Svoju Čiri biri bajku osmislila je, kaže, jer joj je htjela priuštiti čarobne trenutke.

- Ona je osmišljena tako da bude alat, zapravo formula kroz koju vi igrajući igru pričate svoju bajku. Igra je kooperativna, svi zajedno surađuju, svi smo prijatelji u igri i nitko ne pobjeđuje, nego zajedno pobjeđujemo kada ispričamo našu bajku, a svi elementi unutar igre nas navode na to. I oni kreativniji i oni malo manje kreativni imaju isti podražaj kako bi se izrazili i ispričali nešto svoje, rekla je Slavica.

Ova je igra bila njezin diplomski rad, nastala je u suradnji s Učiteljskim fakultetom. Potiče maštu djece, razvija verbalno izražavanje. Pomaže učiteljima, odgojiteljima i roditeljima da lakše, kroz igru pričaju s djecom.

- Igra se igra u 3 faze. U prvoj fazi se dobije pločica uloge na kojoj složimo svog lika od različitih dijelova i ti likovi imaju svoje osobnosti.  Uvijek imamo drugačije osobnosti. Uvijek su dvije dobre osobine i jedna loša osobina tako da djeca nauče da nismo svi savršeni, da i s onim što imamo loše možemo raditi i kroz priču, odnosno život u stvarnosti, pretvoriti te loše u nešto pozitivno, dodala je.

Kazimir Samošćanec, kao božićni dar svojoj nećakinji osmislio je malo drugačiju igru Monopoli.

- U ovom memoriju ni jedna kartica koju spojite nije identična, nego se sve bazira na asocijativnom spajanju kartica. Imate 30 kartica malih slova, 30 velikih i 30 kartica sličica. Tih 30 kartica sličica su specifične zato što imaju dva pojma ilustrirana na isto početno slovo i što omogućava djeci da kroz igru ispočetka usvajaju forme slova bez da ih moraju nužno poznavati zato što im stariji koji igraju pomažu i govore koja su to slova, rekao je Kazimir.

Adriana Pavelić osmislila je Stori teller kip kockice koje potiču kreativnost kroz pričanje priča. Imaju i taktilnu vrijednost. Kockice su drvene, proizvedene u Davoru u Slavoniji.

- Djeca dođu, prime kockice u ruke i bace ih. Sam oblik potiče na bacanje, gađanje i sl. i onda počnu iščitavati pojmove, simbole na stranicama kockica. Simboli su ugravirani i podijeljeni u 5 kategorija: vrijeme, predmet ili životinja, prijevozno sredstvo, osoba i, naravno, mjesto radnje. To su osnovni dijelovi bilo koje bajke, govori Adriana.

Sve ove društvene igre mladih dizajnera osmišljene su kako bi se aktivno i kvalitetno provelo vrijeme u druženju s djecom. Svoje bi igre kao hrvatski proizvod željeli plasirati izvan granica Lijepe Naše.