Rad hrvatskih dizajnerica u Tokiju

Najnoviji roman Damira Karakaša "Proslava" jedan je od najvažnijih događaja u književnosti prošle godine. Prepoznala ga je i kritika i publika, a posebne pohvale sada su upućene i grafičkim dizajnericama prvog izdanja. Rad Lane Cavar i Narcise Vukojević uvršten je na prestižnu izložbu grafičkog dizajna u Japanu.

Među gotovo 2800 prijavljenih iz cijelog svijeta, dizajn "Proslave" jedan je od 130 radova odabranih za izložbu najboljih tipografskih rješenja u 2019. u galeriji Ginza Graphic u Tokiju. Pred dizajnericama je bio težak zadatak: vizualno predočiti Karakašev tekst.

- Kad su u tekstu prisutne snažne emocije, jako je teško, odnosno, pomalo vulgarno doslovno ilustrirati ih na korici. A ipak je potrebno prenijeti dio atmosfere čitatelju, rekla je dizajnerica Lana Cavar.

Tipografija "Proslave" inspirirana je seljačkim vezom i narodnim ornamentima, a platnena obloga, nabavljena iz Švicarske, asocira na seljačko sukno.

- Dizajn knjige mi je uvijek bio važan. Smatram da dobar dizajn može biti nadgradnja tekstu. Naravno, kod dizajna se uvijek držimo onoga kako je govorio Ivan Picelj, kod dizajna knjiga, dakle, da... Knjiga je da se čita i knjiga je crno na bijelom, ističe autor knjige Damir Karakaš.

Iako iznimke postoje, dizajnu knjige u Hrvatskoj rijetko se posvećuje dovoljno pozornosti.

- Mislim da je zapravo najlošije tamo gdje bi trebalo biti najbolje što se dizajna tiče, a to su udžbenici i knjige koje su obavezne, s kojima se, dakle, svi moraju susresti, kaže Cavar.

Predstavljanje rada s potpisom hrvatskih dizajnerica u Tokiju u travnju još je jedan od sjajnih primjera prepoznavanja naših umjetnika u svijetu. A sjajan je i primjer koliko se do grafičkog dizajna drži - u Japanu.