[IZ ARHIVE HRT-a] Kako su počele sezonske rasprodaje

U mnogim zemljama, osobito zapadno-europskim, u siječnju je bilo vrijeme sezonske rasprodaje. U nas ih do tada nije bilo. Tih se dana u tom smislu pokušavalo nešto poduzeti.

Poticaj je dala Privredna komora Zagreba, koja je pozvala predstavnike zagrebačkih industrijskih poduzeća na dogovor o terminima rasprodaje izvansezonske kvalitetne robe široke potrošnje.

Dogovoreno je da će zimska rasprodaja trajati od 15. siječnja do 15. veljače, a ljetna od 15. kolovoza do 10. rujna. Tako bi se vrijeme rasprodaje po sniženim cijenama podudaralo u nas i u svijetu.

Ovaj zagrebački dogovor podržala su i neka druga velika poduzeća kao što su: Varteks, Solid, Jugoplastika, Beko, Šipad i druga.

Postojali su izgledi da redovita sezonska rasprodaja bude istodobno u cijeloj zemlji. To je namjeravala privredna komora zagreba predložiti komorama svih većih gradova.

Trgovine bi prodavale van sezone i izvansezonsku robu, a potrošači bi jeftinije došli do one robe koju bi u njenoj sezoni skuplje plaćali.

Dakako, uspjeh se mogao očekivati ako roba bude zaista kvalitetna i ako se bude rasprodavala svake godine u isto vrijeme. Jedino tako moglo se u kupaca stvoriti povjerenje, a s vremenom i navika pa i štednja za takve prigode.